Alla inlägg under mars 2010

Av Katarina - 30 mars 2010 20:16

  


Idag fyller värdens bästa Tage 5 år.

Dom här fem åren har gått fort. Känns som om det var igår Kim ringde och berättade att det hade blivit en liten Tage till oss. De två månader som vi väntade på att han skulle bli stor nog att flytta hem hit tror jag kändes längre än vad de här fem åren har gjort.


Nu hoppas vi att Tage får vara frisk och att vi får ha kvar honom i många, många år till.....

Av Katarina - 26 mars 2010 12:23

  Jag ÄLSKAR nos bilder, kan inte finnas någon (utom min syster) som inte vill pussa på den här.


  

En tre veckor gammal tass går med bra att pussa på  :o)





 Det bästa för ett ont knä är vila, och kan man vila en heldag sittandes i en valplåda full av valpar så blir man bra  :o)

Eller iallafall mycket bättre.


Igår åkte Doris och jag till Ingela ( http://www.woodlooks.se ) för att titta på Tages nya valpar och därmed Doris helsyskon. Dom är nu ca 3½ vecka och givetvis hur söta som helst.


  


Blåa och svarta valpar är det den här gången också. Skillnaden ligger i könsfördelningen. Förra kullen var det bara två pojkar i, i den här finns sju. Och för mig som har förkärlek till Briardpojkar var det ju ett hilmerike. Tänk att kunna sitta och frossa i en massa perfekta pojkar.


  


Som vanligt var det trevligt att besöka Ingela som bjöd på god mat, nybakad kaka och en massa hundprat. Tiden går alldeles för fort, men jag kommer snart tillbaka. Vill se alla valpar igen innan de åker till sina nya hem.


 

En blå gosnos.


 

Ännu en av de blå.


  

Min favvo!! En svart pojke.  Synd att jag inte har tid eller plats för en hund till, hade jag det skulle jag inte tveka. Jag är säker på att det kommer bli kanon hundar, både mentalt, jobbarmässigt och utseendemässigt. Ja, pricis som som den förra kullen.


Är du intreserad av en ny familjemedlem surfa in på http://www.woodlooks.se

för att läsa mer om den här kullen.




Av Katarina - 23 mars 2010 15:37

Den här vintern har varit alldeles fantastisk. Mycket snö och lite is. Snön har varit väl packad i skogen så det har varit lätt att gå upp stigar i skogen som man kunnat gå på.

Men det är klart. Även jag vill ha vår nu. MEN jag vill inte ha detta slaskiga, hala, blöta utan jag kan tänka mig torr barmark på en gång.


Mina gamla knän fixade vintern galant, men nu är det inte roligt. Vred till knät häromdagen så nu är jag halt. Och med den goda erfarenhet jag har av mina knän så tar det ett tag innan dom tänker bli springklara igen. 

Typiskt när jag behöver kunna springa bra till påsk.

Då ska båda hundarna vara med på Lilla Stockholm.  Jag hoppas att jag kan ställa dom själv, men behöver nog ordna med en backupp för säkerhets skull.

Tur man har snälla och hjälpsamma kamrater.


Idag har jag varit till polisen och fotografrat mig till mitt nya pass. Det var länge sen jag gjorde det senast, tror det måste vara 20 år se eller nått sånt. Iallafall så ska man nuför tiden scanna av sinna fingeravtryck också.  En mycket konstig apparat var det som fixade alltihopa. Så den här gången VET jag varför jag kommer se rolig ut på pass fotot ....



Av Katarina - 21 mars 2010 17:34

Igår var vi till Västerås för att träffa ett helt gäng Briarder med tillhörande mattar.

10 Hundar och inte fullt lika många tvåbenta hade stämt träff på Västerås BK.

Vi tog en promenad i det fina vädret och efteråt blev det en hel del hundsnack medans vi grillade korv.

Tur med vädret hade vi också om man ser på ovädret vi har idag.

Sol och många varmgrader är ett perfekt träffväder.


Doris och Ester (Agnetas lilla nya valp) var enda tikarna och dom roade sig glatt med att leka med alla fina pojkar pojkar som var där.  Tage blev lite upprörd över att Doris fick leka och inte han. Han fick sjungandes sitta och titta på medans unghundarna lekte.


Tack Ulrika för en mkt trevlig träff. Ser redan fram emot nästa. Då kanske vi ska träna lite med de håriga, eller så grillar vi korv och fikar då också  :o)  

Av Katarina - 16 mars 2010 19:29



   



 



 



 




 



      


Av Katarina - 13 mars 2010 18:52

Idag har jag två saker jag längtar lite extra efter.

Ja, ja Janne, dig också så klart, men det tänkte jag inte berätta om nu.   


Jo, jag saknar skogens mossa och alla dess stigar där man kan gå i flera timmar. Nu när man vill rasta hundarna någon annan stans än på hala syckelvägar finns det inte så många olika ställen att välja på.

Jag har ett par ställen det är det är skapligt upptrampade stigar i skogen, men jag vill kunna röra mig obehindrat överallt utan att hindras av all snö.

Fast det ser ju onekligen ut som om våren är på gång nu. Snön sjukner mer och mer för var dag som går.


  


Av Katarina - 11 mars 2010 14:04

Doris har en bästis. En bästis som heter Piraya. Tjejerna är nästan lika gammla och har jätte kul ihop.

Pirayas matte har oppererat knä och har svårt att promenare som hon brukar.

Så idag åkte vi ut i skogen, hundarna fick leka och mattarna fick sitta och fika   


Pappa hunden fick stanna hemma eftersom han har lite svårt att förstå att löpet är över, speciellt när Doris vill leka. Vilket betyder att även om Doris nu ligger här helt utslagen i sin korg så behöver Tage ut och röra på kroppen.

Så det är väl bara att klä på sig och ge sig ut i friska luften igen.


Bilder på det stillsamma lekarna Doris och Piraya hade för sig tidigare idag....

              

Av Katarina - 9 mars 2010 20:51

Nu har det varit underbart vårväder i flera dagar. Solen värmer så gott både på kropp och skäl. Man ser nästan hur snön försvinner dag från dag.

Men även om det är blött och slaskigt på dagarna så blir det mycket halt på kvällen när det fryser på igen.

Igår åkte jag inte och tränade förens vid 18 tiden på kvällen. Det var dumt för det var nästan för halt att hålla på. Bättre att träna på dagtid nu när jag är ledig och har möjlighet. 


Imorgon kommer Doris hem igen. Löpet är över för den här gången. Nu har vi fyra månader med frid och fröjd här hemma  :o)  (hoppas att hon kanske väntar lite längre med att löpa den här gången)


Slutar med ett par valpbilder på Tages nya fina valpar.


    

Ovido - Quiz & Flashcards