Alla inlägg under december 2012

Av Katarina - 21 december 2012 20:13

 

Då var det straxt jul igen. Och det var ett tag sedan jag skrev här.

Tage tränar på och är i väldigt bra form nu. Alla timmar han tillbringat i water treadmillen har gett resultat!.

Just nu håller vi på att trappa ner hans smärtstillande medicin.

Det bästa vore ju om han kunde klara sig uten helt.

Men än så länge är jag tacksam övr att han klarar sig på halv dos.

Medecinen är ju tyvär inte så bra för den övriga kroppsfunktionen.

Kanske klarar han sig inte utan, men då får det vara så, han ska iallafall inte behöva ha ont.
De år (hoppas jag) han har kvar ska han ha ett bra hundliv.


Jag har alltid varit nojjig över mina hundar och hur de mår.

Nu har det tydligen vuxit till att jag kollar alla hundrs rörelser.

En sak har jag lärt mig av Tages rygg problem och det är att jag

kanske hade kunnat förhindrat att det skulle bli så illa om jag tränat på rätt sätt.

Uppvärmning, avvärmning, stretch och massage är ju lätta saker om man vill vara rädd om sin hund.

Det har tillockmed gått så långt att jag tagit kontakt med ett par hundägare vars hundar jag tycker rört sig lite mysko, mot vad de gjort tidigare. En del blir tacksamma och en del blir sura.

Jag tänker iallafall på hundens bästa. Bättre att undersöka den en gångn för mycket än en gångn för lite.


        


Valpplanerna har blivit ändrade. Det kommer ingen liten valp hit till oss i januari.

Vi väntar och längtar lite till och förhoppningsvis utökar vi flocken i vår istället.


GOD JUL & GOTT NYTT ÅR


 


Ovido - Quiz & Flashcards