Alla inlägg under september 2009

Av Katarina - 30 september 2009 13:13

Idag ville jag inte vänta längre på HD-resultatet från SKK. Så jag tog telefon och ringde dit för att fråga om dom fått plåtarna eller om dom kommit bort på vägen.

Dom hade inte kommit bort. Hon hade dom framför sig i en hög som skulle skickas idag Skrattande

Hon sa även att jag inte behövde vara orolig för hunden hade iallafall B!!

Så skönt att höra det. Nu får jag vänta ett par dagar till på lappen i brevlådan. Så jag kan se om det är B/B eller A/B.

Spelar ingen större roll, men kul att veta.  Nu får jag fortsätta att vänta på Myras resultat. Det borde komma i dagarna det med. Hoppas och håller alla tummar jag har för att det ser fint ut på hela kullen. Det har iallafall börjat bra.


Här hemma är det tomt. Doris har flyttat till Karlskoga nu när hon löper. Vi saknar henne redan. Tur vi vet vart hon är så vi kan åka och hälsa på.  Tack Per och Helen  för hjälpen med henne!!




Av Katarina - 28 september 2009 21:14

Doris är ett år och en månad och löper redan för andra gången Förvånad

Visst räknade jag med att det skulle bli lite bökigt med hundarna när hon löpte, men inte att det skulle bli så här ofta. Hoppas verkligen inte att det här är något hon tänker fortsätta med hela livet. Utan att det är ett övergående problem och i fortsättningen kommer hon bara att löpa en gång per år, eller varför inte vartannat år??  *s*





Av Katarina - 27 september 2009 16:15

Då har vi klarat av våran Ålandsresa.

Vid tio tiden i fredags morse träffade jag Veronika och Kennet och vi styrde våra bilar mot Grisslehamn och båten som skulle ta oss över till Åland.

På båten åt vi gott och handlade lite nödvändigheter på Taxxfree. Efter bara två timmar på båten var det dags att köra av på fast mark igen. 

Det visade sig att våran bokade stuga var stor och fin, den hade tillockmed diskmaskin :o)  och ett stort + var ju att den bara låg 5 min från Ekeröhallen där utställningen skulle vara.

Eftet att ha varvart ner och bäddat sängar mm så tog vi en promenad över till stugan där "Goblinwalley gänget" huserade. Med hjälp av karta och ledsyn hittade vi tillslut dit. Det blir mörkt fort på Åland *s*

Ännu mörkare var det när vi skulle hem, det var inte bara mörkt utan det var svart!!

Med lite hjälp att hitta vägen tog vi oss fram i bäck mörker med lite lyse från våra mobiler.

Tur vi hittade tillbaka, vi kunde lika gott fortfarande irra omkring i skogarna därborta.


Vi gick upp i vad vi trodde var god tid dagen efter.

Ungefär 20 hundar skulle dömas innan Briarderna så vi siktade på att komma dit strax före nio.

Men.....    

Vi hade totalt glömt bort tidsskillnaden. Mn skulle tydligen ha ställt fram klockan en timme när man kom till Åalnd. När vi kom till hallen upptäckte vi att klockan inte var nio utan tio. Då blev det bråttom. Tur att domaren skulle ka rök och fika paus. Så vi slapp visa upp oborstade hundar.


Nu han vi fixa till hundarna och domaren gillade vad han såg.

Tage blev bästa hane och Stella bästa tik.

I BIR/BIM drog, som väntat, Stella det längsta strået och vann.

Jag är ändå väldigt nöjd. Det var ju ändå CERT och CACIB:et jag ville ha. Och det fick Tage......


Efter en lång väntan på gruppfinalen, där Stella tyvär inte placerade sig, var det en lång resa hem.

Vi har haft jätte trevligt. Men det är så skönt att komma hem igen.


  

  BIR-Stella och BIM-Tage.   Tack Annette för hjälp med Tage när jag fotgraferade.


  

    Finns det någon finare flicka än Stella??


  


    Tage är fin han med, men han är ju ingen flicka  Flört


    


    I väntan på båten var vi ner till havet och fotograferade lite. Som vanligt är inte Tage fin så länge när han är i närheten av vatten.....


  



Av Katarina - 24 september 2009 20:29

  

Nu är minstingarna i familjen lika stora.....  Fina eller hur?



Av Katarina - 23 september 2009 21:18

    


Fick ett mail av Janna med fina bilder på ettåringarna i Finland.

Tage barnen Maja och Wallu hade haft trevligt utanför utställningsringen i helgen som varit. Och jag är så tacksam för bilder när det inte är möjligt att se hudarna live.

Ser fram emot våren då kullen ska göra sitt MH. Då kommer dom båda från Norge, Finland och givetvis Sverige med. Ska bli jätte kul att se alla "valpar" igen, och vad det har blivit av dom.

Av Katarina - 21 september 2009 21:47

Ibland är det svårt att få huvudet att förstå att det ska tänka på ett annat sätt.

En ny dator var jätte kul, men att lära om sig till Vista är inte alls lika kul. Jag vill att allt ska fungera som förut.

Ett program jag saknar är PhotoShop Elements 7.  Är det någon där ute som kan hjälpa mig med det blir jag jätte glad. Att köpa programmet är ju rätt dyrt.

Kan ju även berätta att problemet med att uppdatera min hemsida också är löst. Nu väntar jag bara på att det ska hända något så jag kan uppdatera. Typ ett HD resultat från SKK eller nått. Skrattande


Hundarna har haft semester den senaste veckan. Ingen träning utan bara en massa långa skogspromenader.

Skönt både för dem och mig. Men imorgon blir det alvar och träning igen. Tyvär tappade jag motivationen när jag fick mitt nya schema från jobbet.

Nästan alla tävlingar som jag hade tänkt starta på hamnade på helgen då jag ska jobba. Men det var väl inte annat att vänta då vi kommer jobba mer helgen nu än förut.

Ett jävla skit är det att jobba helg.

Det nya schemat har fått mig att söka kurser och börja studera efter nyår. Mer om det en annan gång.


Idag tog jag med hundarna och kameran ut i skogen för att få lite nya bilder på dem. Det blev tre-fyra stycken  sen la sig äckelbäckskungen i ett lerhål och då var det bara att stoppa tillbaka kameran. Åka hem och schamponera honom. Hoppas han kan hålla sig ren till helgen. Då bär det ju av till Åland och utställning. Då ska man ju vara skaplig ren har jag hört...


Doris har tyvär tagit efter sin far med att dy bada. Men på henne syns det inte lika bra. Hon är grå vare sig hon är ren eller inteGlad


  


Av Katarina - 19 september 2009 20:08

Äntligen har jag fått mig en ny dator. Välbehövligt då den gammla inte villa vara med på allt jämt.

Nu börjar jag få ordning på allt med den nya förutom att jag har tappar bort mitt lösenord som jag behöver för att kunna uppdatera min hemsida.

Typiskt mig. Har mailat webbhotell och hoppas dom kan skicka ut ett nytt lösenort snart.Tills dess blir det bara bloggen som uppdateras här.

Dom två andra hemsidorna jag har gjort och sköter uppdateringara på har jag alla lösenord kvar på. Så helt väck är jag inte. Klubbens sida   http://www.arboga-bk.se  och Labbehusets sida http://www.sagbackens.se  kommer uppdateras som förut. 


Jag som hade tänkt göra om min sida nu till hösten. Men det får vara så länge. Kanske ska tvätta förnster istället :o)

Av Katarina - 17 september 2009 20:56

Då var det röntgat och klart då. Bilderna såg fina ut, det är iallafall inte några grova fel på Doris höfter.

Vad sen SKK beslutar sig för att sätta för bokstav återstår att se. Blir spännande att öppna posten den närmaste tiden.


Ovido - Quiz & Flashcards