Alla inlägg under maj 2009

Av Katarina - 31 maj 2009 19:17

Solen i Karlstad lyste så fint på oss i går.

Röd och "svidig" i skinnet och mycket nöjd har jag nu kommit hem därifrån.


Höjdpungten var att få träffa fyra st Tagebarn och deras trevliga ägare.

Alla är supertrevliga hundar och fina är dom med.

Både BIR och BIM- valparna var ju "mina" valpar.

Tyvär blev det inget syskonkort taget, jag glömde helt bort kameran och bara njöt av valparna live. (Janne var turligt nog med och fotade lite på oss i ringen, kolla in nyhetssidan.)

Doris var den enda blå som var där av syskonen. Det som skillde henne från sina svarta syskon var pälslängden. (fortfarande mest på öronen *s*)

Men annars var dom rätt lika överlag.

Ayla och Maya lite större och kraftigare, medans Myra och Doris är lite mindre. Maya och Myra är lite mer ystra än vad Lennox och Ayla. Dessa två påminner mycket om pappa Tage till sättet. Doris tycker jag landa någon stans mitt emellan. Halvsansad, eller möjligtvis halvvild *s*


En jobbig dag var det för hundarna. Värmen plus att Doris troligtvis närmar sig höglöp nu tar på Tages krafter, hon själv ligger mest och sover. Säker jätte jobbigt när alla hormoner far runt i kroppen.


Nu sitter jag här och väntar på Maria. Hon kommer och hämtar Doris som ska bo där några dagar. Allt för husfridens skull. Tage har nämligen börjat sjunga lite för Doris nu *s*

Det enda som skiljer hundarna åt nu är kompostgaller, och det känns inte helt säkert. Iallafall inte om dom ska vara ensamma hemma. Nej, det blir bra att Doris får bo hon prickarna..  Tack Maria!!


Jag var osäker på om jag skulle ställa Tage på specialen. Han har ju gått lite orent/småhalt ett tag. Men efter att Kim hade kollat och sprungit med honom så jag fick se så bestämde jag mig för att visa honom endå. Det gick ju bra trots allt. Men i kritiken påpekade domaren att hon önskade lite med kraft i bakbenen. Kan ju ha berott på det. 


Ska avvakta några dagar till med bara korta kisspromenader, blir han inte bättre så får vi ta en tur till vetten.

Det är så tråkigt när hundarna inte är i toppform.

Av Katarina - 29 maj 2009 13:43

Idag har vi haft fint besök.

Det var Tages dotter och Doris syster Maya från Finland som stannade till här ett tag innan dom fortsatte färden till Briard specialen i Karlstad.

Hon var så fin Maya, och det var jätte roligt att träffa Janna och Mayas husse (tyvär kommer jag inte ihåg vad han hette)


Systrarna var var mer vilda en tama, man kan ju fundera på hur vi ska bära oss åt imorgon för att få dom att stå still i utställningsringen *s*

Tage var väl inte så imponerad av att ha ännu en dotter i huset. Han tyktes nöja sig med ett stycke yrväder.

Titta så söt Maya är och vad päls hon har på öronen, inget jag och Doris är vana vid....


Systrarna bus och Janna


 Svårt att få bra bilder på lekande briarder, men den här bilden visar jag för att ni ska få se hur "grå" Doris har blivit.



Nu ska jag tvätta skägg och ben på hundarna, packa bilen och göra mig redo att åka till karlskoga för vidare färd mot Specialen imorgon bitti.

Vi ses där gott folk.

Och ett stort Lycka till, till alla jag känner som ska ställa sina lurviga där.


Av Katarina - 28 maj 2009 20:22

Här kommer lite bilder på Tage från DonFido lägret.

Tack till fotograferna Linda, Maria och Therese....

Av Katarina - 27 maj 2009 22:05

Nu har vi ett fungerande bredband igen, gissa om jag har saknat datorn??

Men nu är vi på banan igen och nu ska alla hemsidor uppdateras ifatt.

Det är så kul att uppdatera min nyhetssida med alla fina resultat på både mina egna hundar och framför allt alla Tages valpar som är så fina i utställningsringarna runt om i norden. Grattis till er alla. Det ska bli jätte kul att träffa flera av er i Karlstad på lördag.


Så har vi ju varit på kennelläger i helgen som varit. Norrköpings BK var platsen som blev invaderad av de håriga + en prickig. Trevligt och lärorikg var det. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det men, jag nöjer mig med att skriva....

- Hoppas det här blir en återkommande tradition, jag hänger på direkt!!

Tack Kim och alla andra som var med och ordnade det. Ni gjorde ett toppen jobb!!


Om det berodde på träningslägret eller om mina tävlingsnerver höll sig på plats ikväll vet jag inte. Men Tage och jag har lykats få ett första pris i lydnadsettan nu ikväll. Våran klubb hade en kvällstävling och äntligen så fungerade båda jag och Tage (och samtidigt) på tävlings planen.

Vi blev tvåa av sju startande. Det här slår nästan alla BIR vi har fått tidigare. Så jävla kul!!





Av Katarina - 21 maj 2009 13:08

Nu har Doris börjat löpa. Om en och en halv vecka blir hon nio månader så det kanske är dags då.

Tage tar det hela med ro än så länge. Kollar av lite då och då. Men tydligen är det inget att hetsa upp sig för än tycker han. Duktig pojke!!


I morgon har jag tagit semester. Då bär det av till Norrköping för träningsläger. Ska bli jätte kul både att träffa alla trevliga människor och att få nya tips och ideer till att träna hundarna.

Doris får dock stanna hemma hos sin snälla dagmamma. Tack Brittmarie för all hjälp jag får med Doris. Du är en ängel.


Kan ju säga att min saknad är stor efter en fungerande dator. Nu är det "bara" en vecka kvar tills jag får den inkopplad. Om dom nu håller vad dom lovar på telia.


Trevlig helg på er.

Av Katarina - 17 maj 2009 13:31

Tur det finns dator på jobbet!!


Gårdagen var en lyckad utställnings dag för oss.

Strålande solsken, trevlig tillställning och en hel hög med trevligt sällskap.

Att jag hade två BIR hundar med mig hem gör ju inte saken sämre.

Tage blev BIR och hans halv syster Flexxi blev BIM. Grattis Kim.

Doris blev BIR-valp 6-9 mån, ganska lätt då hon var ensam i den klassen.

I valp klass 4-6 månader slog Lenas lilla super fina Cleo till och blev BIR och BIS1-valp. Vad säger ni om den debuten??

Ett STORT GRATTIS till Lena och hennes Cleo.

Don Fido´s ställde även upp med en uppfödargrupp. Den fick HP och placerade sig som trea.

Nu är det bara en vecka kvar tills vi träffar DonFido gänget igen. På fredag åker vi nämligen till Norrköping för årets träningsläger.

Ska bli jätte kul..  Vi ses då

Av Katarina - 15 maj 2009 18:26

Ikväll har jag turen att jobba och eftersom det är lungt för tillfället så passar jag på att "blogga" lite.

Flytten har gått bra. Vi bor nu i nya lägenheten, som är jätte fin. Nycklarna till den gammla lägenheten är överlämnad till de nya hyresgästerna.

Telefonen blev inkopplad idag men bredbandet kommer att dröja upp till ÅTTA!! arbetsdagar inna det kommer igång igen. Så det kommer bli glest med uppdaterinagr ett tag till.

Imorgon ska Jag, Tage och Doris ska åka till Katrineholms BK på utställning. 10 briarder anmälda och de flesta är Don Fidosar. Ska bli kul att träffa alla.

Kommer jag åt någon dator så kommer jag berätta hur det gått här i bloggen.

Nu måste jag jobba lite till. ha en bra kväll.

Av Katarina - 9 maj 2009 21:19

Nu bär det av.

Tyvär flyttar inte bredbandet samtidigt som restan av familjen.

Jag återkommer förhoppningsvis om en vecka. Med en massa nyheter.

Vet att det gått bra för åtminstonde två Tage barn nu i helgen. Kolla in http://www.woodlooks.se/ Så kan ni läsa mer där, eller så väntar ni och läser allt här när jag återkommer.

Puss och hej

Ovido - Quiz & Flashcards