Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

En regning tillställning

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

 

Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt och skitigt!!  Tror inte ens att de med korthåriga raser tycker det är kul.


Ouzos resultat kan jag inte klaga över. Han blev BIR-valp, dock utan konkurans den här gången också. Men kritiken var bra och alla får ju inte HP, så jag är nöjd över min fina kille. Nästa gång vi åker på utställning vet jag iallafall att det kommer fler valpar. Då ska det bli riktigt spännande, men det är några veckor dit.


Här kommer lite bilder på vad vi gör varma sommardagar som det har varit den här sommaren.


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Av Katarina - 28 maj 2013 20:26

  Simply the Best El`Bridorado eller Ouzo som vi kallar honom är äntligen här. Det är en cool, fin och väldigt trevlig liten pojke och jag är så nöjd med honom. Tage har tagit det hela ovanligt bra, jag trodde det skulle ta några dagar innan han...

Ovido - Quiz & Flashcards