Alla inlägg under februari 2011

Av Katarina - 23 februari 2011 18:07

  

Igår fick Doris följa med hem till Ulrika och Mercan.

De har så kul ihop så hon ska vara där några dagar för att hålla igång Ulrika :o)

Nä då, hon hade börjar matvägra här hemma. Hon går bara fram och luktar lite på maten vad jag än serverar henne. Så brukar hon bli några veckor/månader efter löpet. Och som jag trodde äter hon som en häst där borta.

Gald är hon ju alltid och hon leker med sin far här hemma men inget är så bra som att träffa sin stora kärlek.

Mercan   Doris


Här hemma blev det väldigt tomt. Farten och fläkten är det helt klart Doris som står för. Tur hon kommer hem snart igen.


Tack så jätte mycket Ulrika för att Doris fick komma till er ett tag.

Av Katarina - 22 februari 2011 20:26

I söndags var vi på inofficiell utställning i Örebro. Doris alldeles egan handler ville träna lite inför sommarens alla "stora" utställningar och juniorhandlings tävlingar.

Som vanligt gjorde Amanda att toppen jobb. Det är en fröjd att se en så ung tjej (12år) hantera hunden så bra. Vilken kontakt de två har. Se själva!

          


Ska väl även säga att de slutade som BIR!!


Tage fick stanna hemma och på kvällen åkte han och jag på lydnadskurs.

Han är helt underbar att träna med, han är glad och jag är glad. Kan det bli bättre? Träningen har kommit igång ordentligt och det känns bra på alla sätt. Bara barmark och spårningen jag saknar nu. Men den kommer väl. Sen ska vi tävla igen. :o)


Här om dagen när vi var ute och gick i Evas skog träffade vi på två "konstiga" polare.

Kolla, vad är det där?

  Hörrö du matte, vet du vad det är för konstiga saker?

  Går dem att leka med? Eller äter man dem? 


        

Häst heter det va?


Av Katarina - 14 februari 2011 13:43

Förra veckan fick jag vårkänslor och trodde på fullaste alvar att vi skulle kunna spåra den här veckan när jag är så mycket ledig.

Men tjii fick jag. Vinterna visade att den inte alls var över än och massor med ny snö kom ner.

  


Alla mina fina lätt skogsvägar blev betydligt med tung gådda med snön.

 Hoppas scoter killen snart ger sig ut och packar till nysnön så vi har någonstans att gå igen. Idag kunde vi inte vara ute så länge innan tassarna var fullamed snö.


Det är väl bara att gilla läget. Våren kommer nån gågn det kan vi vara säkra på.

Och även om jag längtar till våren måste jag medge att det är vackert med vinter om det är sol som idag

   


Snö under tassarna är besvärligt....


    

Snö i näsan däremot gör inte ett dugg!!


  

Doris hjälper pappa Tage att plocka snön från ryggen??!!

Av Katarina - 9 februari 2011 19:23

I söndags var Tage och jag på kurs för Towa Lind. Maria med Dizze och Ulrika med Mercan var också med. Jag har aldrig tränat för Towa förut och måste säga att jag är mycket nöjd med kursen.

  

Två duktiga elever som lyssnar uppmärksamt på fröken.....


Vi fick många bra tips som verkligen fungerar. Så nu ska vi träna på det viset och slipa på detaljer.


  

Jag fick även flytta runt på belöningarna, tänk att det kan göra så mycket att ha rätt saker på rätt ställen. Men det var lite svårt att hitta rätt ibörjan  :o)


  

Tur att Tage alltid vet vart korven finns.

Av Katarina - 3 februari 2011 15:19

Igår åkte vi till Kim (kennel DonFidos). I första hand för att titta på hennes fina valpar men även kolla in deras nya hem.

Tycker det är toppen att de flyttat till Nora. Det blir så mycket närmare för oss nu när vi vill gosa med valpar.

Valparna var helt underbara. Men kan de bli annat när de har så fin släkt?   


Två av de svarta tikarna skapade starka "vill ha" känslor.

Men favoriten blev ändå en fawn gosse.

  

Tre hundar är inte för mycket va??  För vem kan motstå något sånt här?


Som vanligt är det jätte svårt att fota valpar, men här kommer några försök iallafall.


                    


Min egen lilla "valp"  fick bada igår kväll och idag när hon var torr och fin gick jag igenom henne med kammen. Pälsen är på god väg, tillockmed på öronen  :o)

Tog med henne ut på trappan för att fota lite. Men det är även svårt för en stor valp att stå still. Det händer så mycket på gården man måste ha koll på.

    


Ovido - Quiz & Flashcards