Alla inlägg under juli 2011

Av Katarina - 23 juli 2011 22:02

  Pälsen och svansen ska vara på rätt plats.


  Polluxx, Tages snygga halvbror.


  Med lite mutor är det inga problem med att stå fint.


  Championklass: Polluxx, Tage och Duff. Här i bakvändordning för hur placeringen blev.


  Vår bästa sida!?


     En Briard på foten.......


  Det långa benet först.


  Polluxx försöker fälla matte Therese  :o)


  Fina Doris med vind i pälsen.


  Oj vad det går.


    Efter utställningen åkte vi till skogen, härligt tyckte Tage


  Mina fina hundar.


    Och bad blev det, om än lite grunt.


   

Av Katarina - 17 juli 2011 23:05

I torsdags åkte vi ner till Jannes systerson som bor i Tvååker. De var snälla och lät oss bo hos dem under tiden det var utställning där.

När vi närmade oss Göteborg började det regna och tror inte det slutade förens på natten till fredagen.

Men när jag vaknade på fredagen var det uppehåll och det kom inte en droppe regn på någon av utställningsdagarna.


Det var länge sen jag var på en sådan trevlig utställning. Trevliga människor och fina hundar. Tidigt i våras var jag nästan inne på att raka ner Tage eftersom utställning inte kändes så kul längre.

Tur att jag inte gjorde det. Nu, efter lite utställningsvila, är båda jag och Tage på hugget igen.


Tage blev BIM med CACIB på fredagen och 2:a bästa hane på lördagen.

Doris blev 2:a bästa tik på fredagen och fick nöja sig med ett VG på lördagen.

Självklart hade Doris med sig sin privata handler, Amanda, som visade Doris jätte fint. Tyvär tror jag att Amanda blev lite för nervös på juniorhandlingen så där gick de inte vidare. Men ni är bäst endå.


               


Ovido - Quiz & Flashcards