Alla inlägg under januari 2013

Av Katarina - 7 januari 2013 19:13

Tydligen kan det inte gå bra hela tiden trots att jag tycker det ska göra det. Åtminstonde när det gäller Tage.

På ReDog fick jag bevis på det jag misstänkt någon vecka. Tage är sämre igen.

Över jul och nyår har vi haft ett uppehåll på tre veckor med träningen på ReDog. Vi har promenerat med vikter, masserat och stretchat enligt direktiv men det räcker tydligen inte.


Det kan (hoppas jag) bara vara det att Tage har halkat och sträckt sig på isen. Eller så är det spondylosen som "vuxit".

Vi återgår till träning i vattentrasken 1ggr/veckan + att jag ska få hyra hem en typ av lasermaskin så jag kan behandla honom hemma varge dag. Så musklerna ska hålla sig mjuka och fina

Medecineringen är åter i full dos och vi har lite mer restriktioner för våra promenader.

De flesta spondylos hundar blir sämre på vintern så nu hoppas jag på en kort vinter och varm fin vår och sommar.


Tyvärr tycker försäkringsbolaget att Tage ska vara färdig rehabiliterad nu och jag får ingen mer hjälp därifrån. Men jag får väl ta at alla de pengar jag spar in när jag inte kan tävla eller åka på utställningar....


Håll nu alla tummar ni har för att Tage ska bli bättre och få njuta av livet som glad pensionär.


Kan även berätta att väntan på en ny valp är igång igen. Fick bekräftat idag att tiken är dräkktig och att om allt går som det ska föds valparna i början på februari!!

Kul att ha något att se fram emot!


 


Ovido - Quiz & Flashcards