Alla inlägg under oktober 2012

Av Katarina - 24 oktober 2012 21:20

Den här veckan har vi finbesök i form av lilla Greta. Det är Ingelas 4 mån valp som vi tar hand om när hon har det skönt på Cypern en vecka.

Greta är en helt underbar valp på alla sätt, det ska bli jätte spännande att följa henne och se vad det kommer att bli av den lilla damen.

 


Som alltid när valpar är med så är det svårt att få bra bilder på dem. Men trots detta försökte jag mig på en liten gruppbild idag. Något som inte var så lätt, här kommer resultaten.....


           

Som ni ser är det inte Greta som är det största problemet  :o)


Att ha en liten valp i huset igen är en stor omställning när min lilla blå är 4 år, man glömmer bort.

Men det är bra att jag får öva lite på Greta för vi ska nämligen få en alldeles egen valp här hemma igen.

Ingela på kennel Woodlooks frågade nämligen om jag skulle vara intreserad av att vara fodervärd till en hane hon tänkte köpa in från Polen.

Tage har ju fått gå i pension nu efter hans ryggproblem så efter lite eftertanka tackade jag ja till erbjudandet.

Valpen och hans syskon är nu 2 veckor så vi får allt vänta lite till innan han kommer hem till Sverige och oss.

 

Av Katarina - 12 oktober 2012 12:18

Idag när jag vaknade var det alldeles vitt ute på marken av frost. Det kan inte ha vait många minusgrader för alla pelargoner ser fortfarande pigga och glad ut. Det var bara min fina Nässla som strök med. Tråkigt eftersom jag planerat att ställa in alla på vinterförvaring ikväll. Kylan hade väl kunnat vänta en natt till.


Tage är pigg och glad och verkar inte ha ont alls längre. Rimadylen, massagen, stretchingen och vibben har väl gjort sitt. Snart är det dags för vatten trasken igen för att bygga upp de förlorade musklerna och se till att han använder bakdelen rätt.


I onsdags var vi till Västerås och träffade Ulrika och Bonuz.

Doris och Bonuz fick busa av sig ordentligt. Det är så roligt att se att syskonen leker så bra!!

Eftersom Doris inte fick några valpar så får hon väl bli lektant istället.


 


Efteråt åkte vi till ReDog så Tage fick ligga på vibben. De håller på att bygga om där så det var lite svårt att koppla av för Tage som vill ha koll på allt, men matte tyckte det var skönt att sitta inne i vämen en stund.


 


Här kommer några bilder på mina fina hundar.

Jag tycker Tage blev jätte söt i sin nya frisyr, men tittar jag på gamla bilder där han har sin fina päls ser jag ju att det är så han ska se ut. En briard ska ha sin päls.......


 


 

 

Jag har även lite smått börjat låta Tage gå lös, det är ett väldigt pass iallafall om man har båda hundarna lösa. Han får ju inte busa och springa som vanligt än. Men jag har släppt lite på restriktionerna för han måste ju få vara hund, en lycklig hund. Och eftersom han fortfarande inte verkar ha ont så kan det ju inte skada.


 

Vi har även haft en lite mini briardträff. Tages syskon, Tilda och Yizza och deras kompis Chleo + Agnetas Razzel och Ester träffades för lite fika, hundsnack och hundpromenad. Lika trevligt som alltid.

Och det både ser och känns ganska häftigt att vara på promenad med 7 briarder samtidigt!!

Ovido - Quiz & Flashcards