Alla inlägg under augusti 2013

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

 

Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt och skitigt!!  Tror inte ens att de med korthåriga raser tycker det är kul.


Ouzos resultat kan jag inte klaga över. Han blev BIR-valp, dock utan konkurans den här gången också. Men kritiken var bra och alla får ju inte HP, så jag är nöjd över min fina kille. Nästa gång vi åker på utställning vet jag iallafall att det kommer fler valpar. Då ska det bli riktigt spännande, men det är några veckor dit.


Här kommer lite bilder på vad vi gör varma sommardagar som det har varit den här sommaren.


         

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva.

Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och skällde på honom när han skulle springa förbi. Men det var en mycket bra domare som tog honom på rätt sätt och snart nog var glada Ouzo med oss igen.

Eftersom han var ensam i rasen blev han BIR, fick HP och i BIG finalen slog han till med att vinna. Fina lilla Ouzo. Kritiken kan ni läsa på hemsidan.

I BIS-finalen blev han visad av Amanda som vanligt gjorde hon ett toppen jobb även om det inte blev någon placering där.

         

Ovido - Quiz & Flashcards