Alla inlägg under november 2010

Av Katarina - 27 november 2010 16:19

För er som känner mig väl kommer det här nog som en överaskning.


Jag har satt upp mina advenststjärnor och stakar lagom till första advent i år :o)

Tror inte det har hänt på många många år. Jag skulle helst vilja slippa allt som har med julen att göra eftersom det INTE är en favorithögtid för mig.

Men som sagt iår har jag förvånat mig själv och "pysslat" lite här hemma inför första advent som är imorgon.

Här kommer ett par bildbevis för er som har svårt att tro på detta.

    


Jag har tillockmed ett äppelträd ute i "trädgården" som har fått ljus i håret.

Undra vart det här sla sluta?  Troligtvis blir det för mycket och nästa jul/nyår kommer jag tillbringa i söderhavet!


Glad första advent på er mina vänner!!


Av Katarina - 25 november 2010 11:47

Så här ser framsidan ut vid våran nya lägenhet. Hundarna älskar att ligga ute och hålla koll på allt som händer på gården.


    



Jag har satt upp en skylt för att varna för de fruktansvärda vakthundarna som bor hos mig ;o)

  


Sen ett par bilder för de valpsugna. Ja, jag vet att det är fel ras (Australisk Terrier) Men det vär väldigt söta endå   


    


Av Katarina - 23 november 2010 11:04

Jag har gått med i Kungsörs BK och den klubben har en ny fin inomhushall för hundträning. http://www.hundarena.se/

Så ikväll ska vi dit och träna för första gången. Tänk att slippa bli kall, blöt och frusen när man tränar på vintern. Självklart kommer vi fortsätta träna utomhus också, men att slippa det på kvällstid tycker jag är kanon.

Jag har även anmält mig och Doris till en lydnadskurs där. Ska bli kul, äntligen kanske vi kommer igång ordentligt med hennes träning också.



Av Katarina - 13 november 2010 19:00

Vad är bättre än lite mys i soffan framför TV:n en fredagkväll?

Tror husse är glad över att det är den något lättare hunden som fått bästa platsen. Nästa gång blir det tvärt om   

    

Av Katarina - 9 november 2010 18:36

  

Härligt med vinter!! Men som vanligt är det ingen som plogar vägarna här.  Hoppas jag tar mig till jobbet ikväll.

Hundarna älskar snö och en vanlig liten kisserunda kan bli nog så spännande.

När Tage slängde sig ner på rygg mitt framför mig fanns ingen schans att jag sulle kunna hålla mig på benen. Och om matte också ligger och rullar i snön blir ju Doris alldeles vild. Tur att ingen såg oss   


Idag blev det även klart att Doris ska följa med upp till Stora Stockholm och tävla med Amanda i junior handling. Ska bli jätta kul, hoppas jag hinner se dem och att det inte går samtidigt som Briarderna.

Själv är jag inte så insatt i JH men vad jag har hört så är briarder väldigt ovanliga där. Och blir de tävlande utagna till att gå längre i tävlingen så får de byta hund med varandra. Det tycker jag skulle vara jätte kul att se. !!

Doris och alla fina flickor och pojkar som tävlar JH.

11D

Av Katarina - 7 november 2010 20:46

Då är vi inflyttade i nya lägenheten. det känns jätte bra men är fortfarande väldigt rörigt.

Måste åka till IKEA och komplitera bohaget. Tillsdess får alla mina böcker ligga staplade på golvet i hallen och kläderna saknar en garderob att hängas in i.

Men i det stora hela har det gått jätte bra med flytten.

Hundarna älskar att vara ute i "trädgården"


Idag tog vi en liten brejk i upppackandet och åkte till Hallsta för att träna hund tillsammans med Maria, Ulrika och Sussan.  Kul att träna igen. Flytten har tagit alldeles för mycket tid från sånna roligheter.




Ovido - Quiz & Flashcards