Alla inlägg under januari 2012

Av Katarina - 24 januari 2012 17:03

Rumpan på Tage börjar blir riktigt lurvig nu.

Det är två månader sedan han blev rakad in till bara skinnet och nu är pälsen redan 2 cm lång. I den här takten är han nog fullpälsad igen när det är dags att kliva ut i veteranringen.

   

Färgen på pälsen som växer vid skadan är ju väldigt mörk nu, men jag ser redan att den börjar ljusna något så jag lever på hoppet!


Tage är fullt frisk nu och vi tränar på helt som vanligt. Ridhusträning varge måndag. Skönt att vara inne och slippa halkan och mörkret som är nu. Långa promenader på golfbanan har blivit en favorit nu i vinter. Men vi har så lite snö här att det händer att vi träffar på golfare där !!


 

Doris närmar sig sitt löp. Bara några veckor kvar nu om hon håller tiden.

Hon ska ju paras och jag ser fram emot att få vara med om allt detta. Samtidigt känns det skönt att Ingela har ansvaret och inte jag. Hon har ju all världens erfarenhet ;o)


 

Mina finaste hundar   


 



Av Katarina - 6 januari 2012 12:21

Eftersom vi inte ska till Göteborg och My Dog i helgen så hade vi ett eget "My Dog" i skogen idag.

Solen sken och marken var frusen, kan ju knappt bli bättre.

Att sen promenaden blev längre än planerat tyckte iallafall hundarna inte gjorde ett dugg.

Deras slarviga matte glömde nämligen kopplerna mitt ute i skogen där vi stannade till för lite fotografering.

Så det blev nog iallafall ett par km längre promenad än vad jag räknat med.

 

Tur vi hittade tillbaka till dem!!




     

       

 

       

Så här fin är Tages bak nu. Förut har jag inte velat lägga ut några bilder eftersom det har sett rätt äckligt ut.

Men det har läkt så fint så jag kan inte annat än vara nöjd.

Nu är ju frågan om det kommer växa ut päls på det skadade (mörka) området igen. Det sitter ju på så dåligt ställe så det går ju inte att kamma över en kal fläck där.

Men blir han tunnhårig över korset så blir han, det enda han inte kan göra för den sakens skull är ju att visa sig på utställning. Och där har han ju redan så fina meriter.


Lycka till alla ni som ska på riktiga MY DOG, Må snyggaste hund vinna!!

Ovido - Quiz & Flashcards