Alla inlägg under maj 2011

Av Katarina - 17 maj 2011 19:13

Fröken blå tyckte vist det var dags att löpa igen. Hon håller tiden bra, trots att jag mer än väl skulle kunna tänka mig två löp per år istället för tre.

Hon missar en JH tävling med Amanda men åt andra hållet så hinner hon färdigt med löpet tills vi ska åka på den Norska briardspecialen. Skönt det eftersom vi ska bo ihop med två unga pojkar då. :o)


  Tage och jag tränar på inför de kommande tävlingarna. Det är så roligt att träna med honom. OCH jag ser faktiskt fram emot tävlingarna. Än så länge håller sin nerverna på plats.

Går det bra på spårtävlingen och han får sitt svenska CERT har jag lovar honom att jag ska raka pälsen av honom. Tror det är en bra muta för att få honom att jobba bra på den tävlingen  :o) 

Av Katarina - 14 maj 2011 19:45

Sen sist har det hänt både det ena och det andra här hos oss. Både roliga och en del väldigt tråkiga. Men det heter ju. -Det som inte dödar, det härdar.


Jag gräver runt i min lilla trädgård och får mycket hjälp!? av Doris.

  Här är mitt lilla stenparti med kuddflox och lite olika sorter av timjan.


  Blåklinten har just slagit ut...


  Aliumen är på god väga att slå ut...


   

På hundfronten är det full fart. Utställning, lydnadstävlingar och förhoppningsvis en lägre tävling står på schemat inom de närmaste två veckorna.


         

Ovido - Quiz & Flashcards