Alla inlägg under juli 2013

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

 

Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning.

Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi kom fram till Västerås regnade det så mycket att det vara gick att krypköra.....    Mycket lovande väder!!

Men när vi väl kom fram till Möklinta var det bättre väder. Även om solen inte sken så regnade det inte heller. Jag blev inte ens blöt om fötterna när jag gick på gräsmattan.


Trots en trång utställningsplast med mycket liv och rörelse så knallade Ouzo in där som om han aldlrig gjort annat i sitt lilla liv. Trygg, cool, rolig och trevlig kille det där.

Ouzo var ensam briardvalp så först fick vi vara ensamma och springa i ringen, det gick väl så där. Ouzo vekade tycka att jag hade hittat på en ny jätte rolig lek. "hoppa och bita matte"  Men det slutade iallafall med att han fick HP och blev då också BIR-valp.

När det sen var dags för Gruppfinalen var det fullt med valpar i den lilla ringen och Ouzo var riktigt i sitt esse. Vi blev avtackade med orden. Det är så många fina valpar här i finalen så jag beslutar att placera dem som visade sig på fyra ben och inte bara två    


Snart får Ouzo sitt reg nummer och då kan vi börja åka på lite större utställningar. Vi ska bara träna på att springa fint först!!


                   

Ovido - Quiz & Flashcards