Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Katarina - 2 maj 2009 15:16

Vilket härligt väder vi har. Hoppas bara att det är lika fint imorgon då vi på klubben har våran inofficiella utställning. Förra året blev den lyckad trots att det små regnade hela dagen.  Så den här gången vill vi ha sol.

Ikväll ska vi upp till klubben och fixat till de sista förberedelsena inför morgondagen. Det är massor att göra även vid en liten utställning som den här (140 hundar anmälda) Tänk då vilket jobb dom lägger ner på de stora utställningarna....  

Jag ska ställa både Doris och Tage imorgon. Det var ett tag sedan Tage var med på en inoff, och han har väl igentligen inte så mycket att göra där. Men vad gör man inte för att klubben ska få in pengar?? *s*


Annars så är flytten i full gång. Idag har vi varit till miljöstationen med en hel kärra med skräp. Jag har tydligen smalat på mig trots att jag inte bott här så länge. Nästa helg går stora lasset med alla möbler.(Inte till sop tippen utan till nya lägenheten)

Efter det kommer jag troligtvis vara utan både hemtelefon och dator någon vecka. Undra varför det ska vara så svårt för telia att koppla om allt den dagen man flyttar.


Jag hade jag sett ut ett datum då jag skulle tävla apellen med Tage. Nu visade det sig att jag tydligen ska jobba den helgen. Hur ska man hinna med allt?  När jag sen ska kolla efter ny tävling så blir det ingen förens i augusti. Så det blir nog till att ta semester så jag får tävla som jag planerat. Ett par lydnads tävlingar är även inbokade, flera utställningar. Jag behöver iallafall inte oroa mig för att inte ha något att göra nu i vår.....


Ovido - Quiz & Flashcards