Alla inlägg den 12 september 2009

Av Katarina - 12 september 2009 16:16


   

Oj så roligt, Tage blev inte bara uppflyttad idag utan han fick även klass vinst.    Det är så skönt att veta att jag kan trots mina dåliga tävlings nerver. Idag var det faktiskt inte så illa heller. Efter platsliggningen så känndes allt bra. Lite pirr i magen inför lydnaden men det var inget som störde så mycket.

Jag gick in på plan i tron om att jag skulle nolla framförgåendet, eller i bästa fall få en 5:a.

Så tänkte inte Tage, han får en 10 och en 8,5.  Han kan och förstår nu. Tack Ulrika för tipsen jag fick på hur jag skulle träna det hela.

Apporten vet jag ju att han tuggar på och tuggar man kan man inte springa fort tillbaka till matte och inte göra en snabb ingång. Där blev poängen ingen överaskning.

Men hoppet!!  Det är ju mer eller mindre en paradgren och där nollade han. Men det gör inte så mycket, inte idag iallafall  Skrattande


Nu vet vi vad som behöver tränas på inför nästa tävling. För fler blir det var så säkra. Nu vet jag att jag överlever.


För dagen återstår nu bara pälsvård. Imorgon bär det av till Eskilstuna och utställning där.



Ovido - Quiz & Flashcards