Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Tik??

Av Katarina - 19 april 2009 18:46



Jag har fått samma fråga flera gånger sen jag fick hem Doris.-Varför en tik??Är inte det självklart? Kan man ha en tik till något annat  än till avel? Nu kan jag ju bli självpruducerande vad som gäller Briarder. Bara att hitta någon bra hane. Sen kan jag leva livets goda dagar, för det gör väl alla uppfödare????


___________________________________________________



Nu är Tage nybadad och fin. Efter badet tog vi en promenad i sol och blåst. Tror aldrig att han torrkat så fort någon gång. Nu är det bara en kammning sen är han redo för ringen igen. Kan säga att det inte blir några fler vilda och skitiga skogspromenader den här veckan. Hundarna får allt leva sitt liv den här veckan som de stads hundar dom faktiskt är.Ett spår eller två lär det ju bli, men det är ju inte den sorts aktiviteter dom blir skitiga av.

 
 
Johanna

Johanna

19 april 2009 19:25

Jag har en tik och kan inte tänka mig något annat! Och jag håller inte på med avel kan tilläggas.

Vem vill ha en revirkissande, kaxig hanhund som blir helt knäpp när det vädras löpande tikar?? :D

http://gr8shag.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

19 april 2009 20:16

Haha,, ja inkompetenta (omptenta ) Dommare finns överallt...

Jag håller med er-- tikar yes,,,, men tackar vet jag mina han hunna när det ät löptik på g!!! Hackande tänder,härligt dreggel,okontaktbar!Precis som det skall vara!!!

Kram

http://www.freewebs.com/castorbriard

 
susann och buddahpojkarna

susann och buddahpojkarna

19 april 2009 22:01

åhh, då är det till dig man ska vända sig för att köpa valp sen då med andra ord:)Har hon funderat på kennelnamn ännu? Eller vill du att jag ska komma med förslag?:):)

http://www.briardliv.se

 
Maria

Maria

20 april 2009 07:31

Hehehehehe!!!!

http://www.hot-spots.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards