Direktlänk till inlägg 29 april 2012

En solig dag på Värmdö BK

Av Katarina - 29 april 2012 21:11

En underbar dag, underbara människor och underbara hundar. Så kan man sammanfatta
dagen igår.

Vigick upp tidigt för att åka till Värmdö Bk för att gå MT banan, Doris och jag.
Vi tog en liten omväg över Sala för att hämta upp Anna-Karin som skulle med och
göra exteriörbeskrivningen på de 8 anmälda hundarna.

Och bor man på landet som vi gör så självklart passar man på att tar en sväng förbi
slottet för att hälsa på kungen också.

Trots gen/sen vägen "genom" slottet kom vi i tid innan första hunden gick
ut på banan.

Av 8 st. anmälda hundar klarade alla av det poängmässigt men
tyvärr bröt den första hunden vid skotten och fick inte titeln KORAD.

Att 4 av den är valpar efter Tage och 2 valpar efter Tages
syster Yizza (kusiner till Doris) gör ju inte saken sämre. Jag är så stolt över
Tages alla snygga, trevliga och mentalt stabila valpar. Det gjorde vi bra
Ingela!!  Eller det gjorde Hilda och Tage
bra!!  Ingela och jag stod ju bara
bredvid och tittade på.

Alla 4 Tagebarnen fick över 400 poäng vilket är mer än
farsgubben själv som gick igenom sitt MT med 399 p. Kusinen Dizze tog med sig Maria
genom banan och samlade ihop imponerande 466p GRATTIS Maria!


Fozzie med husse Ray var först ut på MT banan av mina "barnbarn" 
Han samlade ihop imponerade med att få ihop 484 p med lillpojken som bara är 2 år.


    

En snygg men något korthårig pojke. Den av pojkarna (som jag sett) som påminner mest av Tage rent utseende mässigt. Snygg alltså   

Sen var det dags för fin främmandet från Findland att gå ut på banan. Wallu och Satu samlade ihop 413p.
Wallu har blivit en riktigt stilig hane med mycket päls som har en härlig svärta. Ett bevis till på att det inte bara blev mantalt bra hundar utan även väldigt snygga!


Sen var det jag och min lilla blå Doris som skulle ut på banan. Hon överaskade mig med både det ena och andra. Jag trodde hon skulle ha mer kamp och leklust och mindre mod. Men inte då. Hon skrapade ihop 447 p. 



   

Sist ut  var snygga Ayla. Hon fixade ihop hela 464p!!


Alla 4 löste problemen bra och det fanns inga som helst kvarvarande rädslor. Härligt att se hundarna släppa de otäcka sakerna (om de nu tyckte det var så otäckt) så fort.


 

Lite lek han vi med också. Här är det Wallu och Doris som bekantar sig med varandra.


 

Här är det de svarta snyggingarna Wallu och Ayla.


 

Doris, jag och en socialgubbe vi träffade på i skogen.


 

Wallu!


   

Susanne och Ayla                                           Satu och Wallu                                   Jag och Doris



 
 
siv o Woodlooks`guttene

siv o Woodlooks`guttene

30 april 2012 20:12

GRATTIS!!!! - til de fine resultatene på Lennox sine søsken ;)
De er både dyktige og vakre - det ligger i "slekten"
Klem til dere ;)

http://eiketun.wordpress

 
Janna & Maya

Janna & Maya

5 maj 2012 22:13

Vi e så stolta över syskonen. Å så tycker vi samma som vår släkt i Norge, "det ligger i släkten" :) Å vilken tur att det e VÅR släkt :)

Ha de gott !!

http://www.maya.kotisivukone.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards