Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Utställning igen.

Av Katarina - 23 augusti 2010 17:32

Dagarna blir korta och går väldigt fort när man är inne och jobbar natt.

Men nu har jag en liten stund över att blogga på.

I lördgas var vi på utställning i Eskilstuna. Det var Skk som höll en internationell utställning där.

En trevlig dag eftersom flera kompisar var med och gjorde det trevligt vid ringside.

Doris fick stanna hemma eftersom jag omöjligtvis har råd att ställa båda hundarna på alla utställningar. Det blir hennes tur i Norge nästa helg.

11 hundar var anmälda men tyvär kom inte Tages dotter Ayla så det blev bara 10 till start.

Tage blev bästa hane och Stella blev bästa tik. I BIR poch BIM drog Tage det längsta strået och slutade som bästa Briard för dagen. En stor bedrift då Stella under lång tid varit oslagbar :o)

Kan ju vara roligt för Veronica att komma hem med en BIM rosett som ovväxling OCH slippa vänta på finalen ;o)

När vi gick ur ringen hörde jag domaren säga till ringsekreteraren.

Vad roligt att se så många bra representanter för en och samma ras.

Det får ni ta åt er alla av som var där och ställde Briard i lördags.

 

BIR Tage!!


Men man ska inte vara fin och välkammad för länge, den inställningen har iallafall Tage. Han viste inte hur han fort nog skulle få till "rätt" pälskondition..


 


 

Så ja, nu ser han ut som vanligt igen..


    

Fröken Doris är inte sämre än sin far på att skita ner sig.


  

Jag har skaffat mig en ny mobil. Blev glatt överaskad när jag tog kort på svampen med kameran i mobilen. Bilden blev riktigt bra tycker jag.....


Och till slut vill jag gratulera min kompis Anki och har blivit fler..

Lycka till med den fina pojken  


 
 
Siv & Woodlook's guttene

Siv & Woodlook's guttene

24 augusti 2010 22:13

Godt at ikke Lennox har arvet interessen for gjørmebad - han er nok litt "fin" på det Tage-sønnen ;)

http://eiketun.wordpress.com

 
Ingen bild

Anki

25 augusti 2010 21:10

TACK! *hjärta*

...grattis till BIR:et!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards