Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Sommaräng

Av Katarina - 21 september 2010 17:17

Idag har jag bytt ut odören av sura skägg och träskluktande pälsar till sommaräng och firska vindar :o)

Danne och Doris har fått välbehövliga bad. Pappa Tage klarar sig någon dag till. var ju trots allt inte så länge sen han var på utställning och ren och fin i pälsen. Men (!) han badar också i träsk så han behöver nog inte vänta så länge på sitt bad.


Imorgon ska jag och hundarna träffa en liten men jätte duktig tjej. Hon tävlar i juniorhandling och vill prova på att visa Briard.

Imorgon ska vi öva lite och se hur det går sen ska jag anmäla till en inofficiell utställning där hon ska få hålla snöret. Sen får vi se. Kanske har man turen att få en privat handler till hundarna som kan förlja med på alla utställningar.

Lyx va?  


Nu ska jag och Tage iväg till klubben för kurs. Tävlingslydnad för 2:an och lägre är det vi går nu. Kul och som alltid väldigt nyttigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards