Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Dan före dag

Av Katarina - 23 december 2009 11:09

Vad passar bättre än en regäl förkylning så här till jul??

Tja, nästan allt faktiskt :o/

Men det är inget jag kan göra något åt utan bara vänta på att elendet ska gå över. Klarar mig skapligt med hjälp av nässpray och Alvedon.


I morse vaknade jag av väldigt märkliga ljud. Var tvungen och gå upp för att kolla vad det var.

Gick runt och letade ett tag innan jag kom på att det var magen på Tage som lät.

Den knorrade och rumlade runt som bara den.

Eftersom jag alltid tror det värsta när det gälller mina hundar var jag säker på att han var döende av magomvridning eller nått liknande.

Den stakars sovande hunden fick finna sig i en ordentlig undersökning och en grundlig läsning av hundsjukboken.  Kom fram till att han inte alls var döende. När han väl vaknade var han som vanligt förutom magen så låter som en hel fabrik.


Då var det bara att klä på sig för att ta morgon promenaden. Inga överaskningar där heller varken bakifrån eller framifrån....


Någon som har någon erfarenhet av kurrande hundmagar och vad det kan bero på?

Magen står under uppsikt men så länge tage verkar frisk och pigg så tänker jag INTE åka till veterinären.  Visst har jag blivit duktig??


GOD JUL på er alla vänner!!

 
 
Laila

Laila

23 december 2009 21:09

Stackars Tage hungrig;) eller så har han ätit ngt svårsmält så tarmarna fick jobba lite:P

http://www.nogg.se/firstaxelle

 
Ingen bild

Per Sandviken

24 december 2009 15:26

..du måste ge Tage foder och sluta upp med att ge honom potatisskal :-P

ps: han kanske behöver tre mål mat om dagen...sista målet ca 19-21 tiden

 
Ingen bild

cl

24 december 2009 21:29

Magomvridning är en ruskig upplevelse. hunden lägger sig ner och reser sig upp vill kräkas men det kommer inget, magen är som ett trumskinn. Sigvard var med om detta för sju veckor sedan, en mardröm som slutade bra. De flesta hundar dör. Skönt att Tage är ok. En riktigt god jul önskar jag er.

 
Eva Håkansson

Eva Håkansson

25 december 2009 13:18

Hej Katarina, Jag hade samma problem med min gamle hane Leo då han var ung, hans mage kunde låta oroväckande mkt speciellt på nätterna. Jag kom på den smarta idén att ge sista målet mat PRECIS innan läggdax och sen var problemet löst. Kanske ska du prova att ge Tage sista målet mat precis innan läggdax ? Jag ger faktiskt alla mina vovvar sista målet mat/dag precis innan läggdax. Ha en fortsatt skön Julhelg !

http://www.briards.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards