Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Katarina - 5 juni 2009 21:09

Jag tror att min pappa kan allt. Eller iallafall mycket.


Isöndags  gick min baklucka på bilen i baklås. Hela låset pajjade ihop. Efter mycket pickel fick jag iallafall ut hundarna genom att ta loss gallret och få dom över baksätet och ut den vägen.

Så kan man ju inte ha det. Två hundar och två barn i samma bil, då måste ett par av dom kunna sitta där bak.

Jag (och Janne) har alltså tillbringat hela veckan med att ringa runt och försökt hitta någon som kan laga ett trasigt lås på en Ford.

Ett billigt alternativ fanns inte, då Forden har problem med sina lås. Så det fanns inga fungerande lås att köpa bättre begangnat.

Visst jag skulle kunna lämna in den på en verkstad. Men det skulle kosta mer än vad hela bilen var värt (typ) Inte lätt att vara en fattig krake.....


Men min pappa kan!!

Han tog sig in i hundskuffen, plockade ner insidan av bagageluckan och vips var luckan öppen.

Sen blev det en lösning med ett hål i plåten och en stålvajer...

Alldeles gratis  :o)

Tack pappa för hjälpen!!   Nu åker alla där dom ska i bilen igen.


Vad Tage tycker då?  Ja, han älskar ju att sitta i baksätet eller ännu heldre i framsätet när vi åker bil.  Men jag tyckte han såg rätt nöjd ut när han fick hoppa in där bak som han brukar göra...

Ovido - Quiz & Flashcards