Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Katarina - 6 oktober 2010 16:50

Nu är hösten här på riktigt och det är hög tid att ordna för mina vänner på balkongen. Min stora fina, mörkröda bröllopspelargon blommar som aldrig förr med 13 mörkröda klasar. Men det spelar  ingen roll, så här års måste de komma inomhus för att klara vintern.

De flesta ska få flytta in på mitt jobb. Där har vi stora inglasade rum med lagon temperatur. Fast de aldra käraste får stå här hemma i köksfönstret hela vintern.

  

Den här vännen, P.Ardens, ser inte mycket ut för världen men efter att inte ha växt ett dugg under hela sommaren kommer nu nya små blad. Så nu hoppas jag den växer på sig under vintern och jag kan få njuta av deras vackra blommor nästa sommar.


Här är en annan favorit. Jag är lite svag för de prickiga och det vet jag fler som är. Siv en stickling av denna skönhet står här i fönstert och väntar på att få komma till Norge.....


Samma blomma som ovan. Magda heter den.

 

Den vanliga Mårbackan är också vacker.

    

En röd miniänpelargon som trots färgen blev rätt bra på bild.


Hundarna då??  Jo de mår bara bra. Doris saknar sin bror Danne som åkte hem i söndags. Tage är inte på långa vägar lika lekvillig som vad Danne var.


Vi tränar på som vanligt. Fick för mig att jag nog ska starta Tage i lydnadstvåan iallafall  och har anmält till en tävling nu till helgen trots att rutan och ställande under inkallning inte är riktigt klara moment.  Men tävlings erfarenhet är ju alltid bra. (trodde aldrig jag skulle erkänna det)

Nu i höst ska Tage prova på anlagsprovet i viltspår igen. Hoppas noskvalsterna håller sig borta den här gången och att det finns någon domare som inte har fullt upp med älgjakt.

Ovido - Quiz & Flashcards