Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Katarina - 10 oktober 2010 15:50

I våras när Tage fick sitt LPI var jag nöjd över prestationen och hade inte tänkt att vi skulle tävla någon mer lydnad. Vi skulle köra bruks och det räkte tyckte jag.

Vi har tränat på och Tage går riktigt bra nu. Men inte blev det några lägretävligar för det. Blev ju bortlottat från alla jag anmälde mig till.

När jag insåg att vi inte skulle tävla något bruks i år trots att hunden går så pass bra beslöt jag mig för att börja träna de nya momenten i lydnadstvåan och anmäla till en tävling bara för att få lite tävlingserfarenhet.


Och den tävlingen var idag. Och det gick över förväntan.

De två nya momenten är inte helt tävlingsmässigt klara men jag fick betyg på dem iallafall. 162p fick vi ihop och ett 1:a pris.

Tänk, det är ju roligt att tävla lydnad.


Här är de fullständiga poängen

Platsliggande              10p

fritt följ                     8,5p

Läggande                   5p   (ett av de moment jag kännde mig för säker på.    

                                 jag slarvade och hunden missade och det blev kraftigt DK )

Inkallning m ställande  6p

rutan                          7p

hopp                           8,5p  (Tage tar sikte på rutan som ligger bakom hindret)

Fjärren                       9,5p

Helhet                         8,5p


Jag är nöjd och glad över min duktiga hund och nu ska jag se om jag hittar flera tävlingar som passar i år. Ett LPII skulle vara kul att lägga till namnet.


Efter tävlingen åkte vi till våran Urskog, ett helt underbart ställe med 70 år orörd skog och en rullstensås där man kan ta underbara bilder (om man har kameran med sig) men mobilen har ju en kamera och de bilderna får duga idag.....


 

Tage på väg ut bild.

      



Ovido - Quiz & Flashcards