Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Katarina - 28 oktober 2010 12:15

Våran flytt har blivit uppskjuten en vacka. En målare som inte blev klar i tid och flytthjälp som inte kunde komma gjorde att jag tog det beslutet.

Så den här helgen åker vi till IKEA och gör av med lite pengar istället.

På tal om pengar vill jag berätta för er hur ni kan få lite extra pengar (om ni nu tycker att ni har lite dåligt av den varan)

Jag såg reklam om att man kan skicka in sitt guld man inte vill ha längre och att de betalar bra för det. Jag är och har aldrig varit särskillt förtjust i smyckan men hade en gammal förlovningsring och lite annat krafs liggandes som jag inte använt på flera år.

Jag skickade alltså in det i mitt tycke fjutiga smyckeshög. Skulle ha blivit glad om jag hade fått några hundralappar eller så.

Döm om min förvåning när jag fick beskedet att jag får 2000:-  och då var tydligen inte ens alla föremål guld!!!

Halleluja!!    www.guldbrev.se



Tage tränar vidare på viltspåren, har ju förhoppningar om att gå öppen spåren också nu i år. Han har lite problem med återgångar. Men idag har jag lagt ett spår som är lite lättare än det tävlingsmässiga. Som ska ligga längre och ha bloduppehåll i återgångarna.  Ska bli spännande och se om poletten trillar ner.


I tisdags träffade Doris Amanda igen för att träna en sista gång inför utställningen på söndag. Det gick jätte bra. Tänk att tjejen är så duktig och bara 10 år. Hon kommer bli kanon duktig om några år. och då har jag en egen proffs handler till hundarna och slipper springa själv.

Halleluja igen!!

Ovido - Quiz & Flashcards