Alla inlägg den 3 december 2010

Av Katarina - 3 december 2010 18:09

Igår var jag och hundarna till Veronica i Askersund.

Veronica har skaffat en en ny liten briardvalp som vi skulle titta på.

Lilla Disa var helt underbart gullig. Tror bara det är Tage som inte håller med om den saken. När han såg att det fanns valpar i huset där vi skulle gå in blev han mycket tveksam. Han gav mig en blick som sa: -Jag går inte in där förens du lovar att inte ta med någon valp hem till oss. 

Disa och Molle (Veronicas taxvalp) var inte ett dugg imponerade eller rädda för Tage även om han försökte spela tuff kille som inte gillar valpar.

Tage blev iallafall jätte nöjd när vi åkte hem utan fler hundar i bilen än vad vi kom dit med.

Men Doris hade nog velat haft en egen tax och givetvis en egen liten briardvalp.

kanpt så hon ville följa med hem när vi skulle åka. Doris älskar allt och alla och hon tog det väldigt försiktigt och fint med valparna. Jag trodde faktiskt hon skulle röja runt mer. Kan det vara så att även hon börjar bli vuxen?


Doris och Disa leker lite stillsamt .....

    

Fina Disa som var mycket svår att fota. Den lilla damen var inte still speciellt långa stunder.


Det var iallafall en mycket trevlig eftermiddag med Veronica och alla våra hundar.  Det gör jag gärna om en annan gång, kanske fram i vår så vi kan få titta på fåren och hönsen också.


I onsdags hade vi en kall och solig vinterdag. Då passade jag på att ta med kameran när vi var ute i skogen, hundarna och jag.

Här kommer några fina vinterbilder.

 

Tage och Doris poserar framför en gran. Kanske det kan bli årets julkort?


 

Tage


    



Ovido - Quiz & Flashcards