Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Katarina - 4 februari 2010 13:04

Idag är det första dagen på länge som det inte är minusgrader ute. Det är nollgradigt och med det uteslutet att gå i skogen. Utan idag har vi tagit en stadspromenad.

Doris tyckte det var jätte spännande. Tänk så mycket folk det var ute bara för att hälsa på henne.    

Jag fick berätta väldigt tydligt för henne att man inte ska hälsa på alla man möter utan snällt gå vid sin mattes sida tills någon vill hälsa på henne och jag ger klartäcken att det är OK.

Till Doris stora  glädje fanns det flera stycken som vill hälsa (trots att hon inte är valp längre)

Men dom blir rätt röriga dom där hälsningscermonierna. En överlycklig överspeedat Doris som hoppar runt som en studsboll, då gärna några varv runt mig som håller i kopplet bara för att trassla till det lite extra.

Tur jag har världsvana, fina, lugna Tage med som gör allt med värdighet!!  


Han håller sig på sina fyra ben, nosar lite ointreserat på den hand som sticksfram.

Sen går han runt "hälsaren", in mellan dennes ben och kör upp huvudet med en knyck och styrka som bara han kan.

Känns bra att det bara var en av tre "hälsare" som var av det ömtåliga släktet.

Där kom familjelyckan i klämm om jag säger så.


Det är spännande med Briarder......


Ovido - Quiz & Flashcards