Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Katarina - 16 januari 2011 19:39

Då var det söndag igen. Tiden går fort nu. Och det är bra för då kanske det snart blir vår.

Snön och kylan vi har haft i vinter har jag inte något emot, men halkan som vi fått nu är bland det värsta jag vet. Inte bara jag skulle jag tro. Hundarna tycker inte det är roligt att gå ut med mig när jag bara tjatar på dem.

"dra inte"  "gå sakta, det är halt"  "nä vänta, inte så fort" osv.  osv.  Det bästa är att ta bilen till skogen för där är det fortfarande ohalt. jag har hittat flers ställen där de har kört med skoter och på de spåren kan man gå utan att man behöver ha snö upp till knäna.


Jag har roat mig med att skirva upp alla tävlingar (kanske inte så många) och alla utställningar jag vill åka på i år. Och helt klart behöver det här året fler helger.

Att jag jobbar mycket helger gör ju inte det hela något bättre. Så det är väl bara att sålla ut vad jag verkligen vill och utgå från det.

Igentligen behöver ju Tage inte gå på en enda utställning i år eftersom han redan har så fina utställningmeriter. Han har väldigt många papper på att han är en snygging!!

Men jag kan lova er att han inte tar någon paus för det. För det är så jäkla kul att ställa den hunden!

Doris färg börjar gå åt rätt håll nu men fortfarande har hon några ljusa partier i pälsen som gör att hon ser "ofärdig" ut. Men det är ju flera månader kvar innan den riktiga sesongen tar fart. Så henne får ni nog och se på en eller annan utställning.

I slutet på februari är hon anmäld till en Inofficiell utställning i Örebro. Där ska hon och hennes handler träna lite tills det är dags för de stora tävlingarna.


Ovido - Quiz & Flashcards