Alla inlägg den 2 december 2011

Av Katarina - 2 december 2011 18:26


Tänk om den hade nöjt sig med att vara vanlig. Bli stor som en valnöt som man åker till veterinären och tar bort. Och vips så är hunden frisk igen.

Nej då, den här växte och växte och växte. Trots att Tage fick antibiotika blev bölden som störst 27cm x 23cm.och han har haft ont, väldigt ont.


Givetvis har han fått verk tabletter också men ändå har han vägrat gått och när han har varit tvungen har han fått panik och försökt springa ifrån det onda.

Jösses vad starka de blir vid såna tillfällen. Vi var två vuxna som försöka hålla honom idag när han skulle in till veterinären. Kan säga att han rev ner en hel del på väg in.


När han väl var sövd och rakad kunde de undersöka hur stor skadan var.

Det visade sig att det var väldigt otäcka bakterier i såret som "ätit upp" en del hud och muskler. De fick skära bort allt dött, spola rent bölden och sätta in något dränage slangar.

Antibiotikan byttes ut till en annan sort (på måndag kommer svaret på odlingen, då kanske det måste bytas igen)

Risken finns att mer hud lossnar och då måste han läggas in akut på Strömsholms djursjukhus.

Men som tur är fick jag med min Tage hem. Jag tror att han mår bäst här hemma hos mig. Och med honom har jag en hel påse med mediciner och diverse sår behandlingsredskap. Tur jag är undersköterska och är van med sårvård.


Fick även med min morfin som han ska ha var 8:e timme. Så även om han känner sig lite hög och konstig så ska han iallafall inte ha så ont längre.

Veterinären sa att jag skulle vara beredd att det kunde ta ett tag innan det blir bra för med sådana bakterier läker det långsamt. Och redan på måndag ska vi tillbaka till veterinären....


   

Ovido - Quiz & Flashcards