Alla inlägg den 5 december 2011

Av Katarina - 5 december 2011 17:00

Efter en fasansfull helg men en Tage som inte mått bra har det nu vänt.

Imorse ville han själv gå ut och jag slapp dra ut honom. Paniken han hade innan så fort han har rört sig var som bortblåst. Nu verkar han bara lite besvärad av såret.

Troligt vis beror den snabba läkningen på att alla har hållt sinna tummar för Tage. Tack ska ni ha alla som gjort det!

Ett paket kom till Tage idag också. Från maria Ther som har http://www.cellavie-dogdesign.se/ 

Hon tyckte så synd om tage så han fick ett sånt här fint Jul halsband.

 

Tack så mycket Maria, Tages snabba bättring beror till största delen på halsbandet :o)

Om ni vill ha ett lika fin halsband, eller julleksaker till era hundar tycker jag ni ska gå in på sidan och kolla...


Återbesöt hos veterinären har vi också hunnit med idag. Såren blev ordentligt genomspolade och de konstaterade att antibiotikan var av rätt sort. Dernaget får sitta kvar ett tag till, kanske det tas bort på onsdag när vi ska dig igen.

Även om det kommer ta lång tid för såran att läka så är jag så glad över att han mår så mycket bättre idag mot vad han gjorde igår.

Tratten är ju ingen höjdare så jag köpte en uppblåsbar krage åt honom idag.

Kanske inte fullt pålitlig men han kan iallafall ha den när jag är med, men är han ensam blir det tratten för säkerhetskull.

Det ser ut som om Tage uppskattar kragen han också. Med tratten river han ju ner halva heminredningen och ger mig massor med blåmärken på  benen.

   

Som ni ser kommer vi ha ett mycket långt uppehåll från utställningsringarna framöver. Men tills det är dags för veteranklass borde ju pälsen ha växt ut igen...


Ett stort TACK vill jag rikta till Charlotte Kappner Littermarck. Hoppas att du vet att du är en Ängel!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards