Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Hundtränig.

Av Katarina - 22 juni 2009 20:40

Jag har försökt lära Tage att krypa. Vi har provat flera olika metoder. Men inte har vi gjort några större framgångar för det. Vi är liksom bara i början och verkar ha fastnat där. Han liksom inte förstår hur man rör sig framåt, krypandes på magen, TRODDE JAG!!

Jag, Melker och hundarna var ute på gräsmattan och tränade lite smått. Melker trixar lite med Doris. Bland annat lär han henne att gå slalom mellan hans ben. Hon kommer pricis under hans ben. Hon börjar bli stor nu lilla bäbisen.

Ja ja, iallafall så ville Melker prova samma sak med Tage. Och vad får jag se efter en så där tre, fyra försök? Jo, jag ser en STOR Tage, krypande slalom mellan benen på melker i flera meter!!!

Frågan är nu, hur gör jag för att han ska krypa med mig?  Kanske ska jag lämna över all träning av Tage till Melker??


 Så kan jag träna Doris att inte bita sönder de finaste skorna vi har, eller att försöka att bara bita sönder reklamen och lämna viktigare post obiten?

Hon är söt, det håller jag med om, men hon biter sönder saker i faslig fart. Kanske inte är Tage som är pappa trots allt. Han har ju alltid skött sig exemplariskt. För dåligt minne har jag väl inte? Nä, inte vad jag kan komma ihåg iallalfall

  


 
 
Nessan och Ebet

Nessan och Ebet

22 juni 2009 21:27

Ler åt ditt "dåliga minne". Så lätt att glömma hur de stora hundarna var när de var små. För inte behövde de någon potträning alls. Utan de var ju torra på en gång eller. Hur det nu var??? Ebet

http://vanessa-dezza-vanezza.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

23 juni 2009 14:13

Hon brås på sin mor?? :)

http://www.hot-spots.se

 
Therese å hunna

Therese å hunna

24 juni 2009 08:57

Skicka hit Melker för lite hundträning!!!

http://www.freewebs.com/castorbriard

 
Siv

Siv

24 juni 2009 19:26

Doris har det heller ikke etter onkel Felix, for Jahn-Erik sier at HAN aldri har gjort noe galt !!!!!! - det er det bare Lennox som gjør..... Han liker best tepper og gjødsel i hagen ;) Tror du han var fin når han gravde opp blodmel som jeg hadde gjødslet peonen med :) Jeg tror han kan gå blodspor....
Ha en skjønn sommer-uke :)

http://eiketun.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards