Alla inlägg den 5 november 2009

Av Katarina - 5 november 2009 10:56

Nu har vi snö här. Till hundarnas stora glädle. Vi var ute i skogen ett par timmar i morse och det var länge sen det var sådan fart på dom. Det ska rullas, hoppas och fara runt mellan de totala tokrycken bara en briard kan få.

Det är så roligt att bara stå och titta på. Ja ibland får man hoppa bakom ett stort träd eller något liknande för att inte bli omkullsprungen.

Ni ligger hundarna som slagna hjältar, Tage i soffan och snarkar och Doris i sin lilla låda.


Jag var nämligen föruseende att stänga dörren in till mitt sovrum för annars hade dom legat i sängen. Det gör dom alltid när dom är blöta. Inte kul när man sen ska lägga sig i kvällen i en blöt säng.

Men idag hann jag stänga dörren så jag får sova torrt inatt Skrattande


Även om hundarna gillar snön så hoppas jag verkligen inte att den tänker ligga kvar speciellt länge.

För jag känner nämligen Tage och vet att han kommer vara lika glad/galen på tävlingsplan på lördag, som han var i skogen idag om snön ligger kvar.

Så pass alltså att jag överväger att inte ens åka och tävla om det är snö på marken.

Men här hos oss ligger sällan snön kvar länge. Jag hoppas att det bara är slask på lördag och vi kan genomföra tävlingen med viss värdighet.........



Ovido - Quiz & Flashcards