Alla inlägg den 7 november 2009

Av Katarina - 7 november 2009 10:35

Imorse när klockan ringde var det väldigt skönt i sängen. Och med facit i handen så skulle jag ha stannat där.

12 hundar skukle vara med och tävla i klass 1.

Jag drog nummer 7 och med delad platsliggning blev Tage "etta" i andra gruppen.

Jag märkte direkt när jag blev påvisad våran plats att det nog inte skulle gå så bra. Tage luktade och smackade där tiken innan legat. Pep och var orolig. Ett sådant beteende har han bara när det är löptikar i närheten.

Aldrig när vi ska träna eller tävla.

Efter halva platstiden så kunde han inte motstå att krypa runt och lukta på de goda dofterna och tillslut resta han sig.

När jag skulle gå till bilen ylgnällde han och var helt okontaktbar.


Jag beslutade mig för att bryta tävlingen där. Är övertygad om att jag aldrig skulle kunna samla ihop honom till programmet.


Så är livet, hade så gärna velat avsluta sesongen med ett tredja och sista förstapris.


När jag stog och tittade på tävlingen kom ägaren till tiken som legat på platsen före Tage fram och pratade med mig.

Hon hade med brutit sin tävling, hunden var sig inte lik, och ja visst, hon hade slutat löpa för någon vecka sedan. Så jag var inte fel ute, jag känner min Tage.

Måste träna mer med "löp" störningar.  Eller en kastrering kanske kan vara bra? Obestämd


Nu går vi ut i skogen istället........


Ovido - Quiz & Flashcards