Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Katarina - 4 juli 2009 19:14

Det blev ingen lydnads tävling för oss igår. Efter övervägande bestämde jag mig för att inte starta med Tage. Det var för varmt, han skulle vara halv död bara av att åka till Lindesberg i min heta bil. För mycket passande har AC:n  slutat fungera. ( Ja det är en skit bil jag har, ska aldrig skaffa en Ford igen) Vi får satsa på att tävla senare i sommar/höst istället.

Och så här i efterskott är jag glad att jag inte åkte.

Maria med Prickarna trotsade nämligen värmen och åkte dit för att tävla.

Åska och störtregn + att en hund drog upp en hel hög på platsen och det är för mig en skräck. Jag vill ha lung och ro på platsliggningen.


Vi åkte istället till Karlskoga för en lungt och trevlig helg hemma hos Janne.

Mycket bättre, jag slapp bli nervös då *s*


Idag var vi och hälsade på Gösta. Han hade blivit stor och fin. Mycket hund är det i honom och hans husse och matte får jobba till tusen. Men jag tror att ni kommer att lyckas. Han är ju trots allt en jätte rar hund.



Sen var det dags för ett dopp i det blå. Tage var rädd att han skulle glömmas bort och var först att sätta sig i bilen.


Tänk villken lycka det är när man får åka i baksätet. Men den här gången fick han inte det. För vart skulle isåfall melker sitta?



Iväg kom vi iallafall och badade gorde vi allihopa. Även jag som annars brukar vara en riktig badkruka.

Melker är INGEN badkruka......    Först i och sisst upp


Ovido - Quiz & Flashcards