Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Katarina - 18 januari 2010 18:43

Idag fick jag läsa en uppsats Melker, 10år, har skrivit. Tyckte den var så härlig att jag lägger ut den här på bloggen....


Tage är snart 5 år. Och han har fått valpar. En av valparna fick vi. Den valpen döpte vi till Doris.

Jag brukar säga att hon är min hund. Men det är allas i familjenMest mammas. För hon har köpt Doris.

Doris är grå i pälsen men man brukar säga att hon är blå i pälsen.

Jag vet inte varför.

Tage är typ gul, hud färgs aktig. Vi tränar Doris och tage i spårning. Och annat.

 

Vi i familjen tycker om våra hundar. Vi tycker om djur. Vi har haft katter också. Eller vi har haft många andra djur också.

Doris brukar inte äta upp sin mat. Men Tage gör det. Men Doris är ju bara ett och ett halft år så hon måste växa till sig lite. Doris äter nästan allt. Tage äter bara det han tycker om. Det han inte tycker om luktar han bara på och sen låter han det vara.

 

Doris tycker om att leka. Tage tycker inte om samma.

När han var liten tyckte han om det.

 

/ Melker

Ovido - Quiz & Flashcards