Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Katarina - 24 januari 2010 13:56

Idag har jag varit på utställning.

Och jag kan konstatera så här efteråt att man inte ska vara på en utställning i ett ridhus i januari om man inte vill frysa.


Mina lurviga var hemma och sov i soffan med husse. Jag och Maria åkte dit ensamma för vi hade lovat att hjälpa till som funktionärer på SSRK utställning i Strömsholm.  Retrivers och spaniels  överallt, och gemensamt är nog hur glada och hoppiga dessa raser är.  Det var en trevlig utställning trots att det var kallt.

Väntar nog till i vår med att åka på utställning med mina hundar om det inte erbjuds varma inomhuslokaler.


Häromdagen fick jag ännu ett glatt besked från Ingela. Tagesonen i Norge, Lennoxx, är HD fri (A/A)

Nu är det bara två kvar i kullen att röntga. Den andra pojken (Wallu i Finnland) ska göra det i februari och tiken som är kvar ska göra det vilken dag som helst.

Än så länge är 6 av 7 röntgade HD fria. En har B/C och ska röntgas om. 

Nu håller vi tummarna för det två återstående sen kan vi utverdera lite bättre hur det blev.


Briardklubbens Västmanlands disktikt har fått en egen hemsida. Den ligger ute på nätet men kommer att kompliteras ytterligare.

Surfa gärna dit och titta på våra fina briarder som finns här i länet.


http://www.vastmanlandsbriarder.se


Ovido - Quiz & Flashcards