Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Katarina - 12 juli 2010 15:45

Idag har Melker och jag varit ute hos Eva.

De har gjort om sitt kök och nu har de ett helt underbart kök. Bra jobbat Eva.

Jag fick även vara med att flytta över några hästar som skulle byta hage. Känndes att det var längesen jag var i närheten av hästar, men jag trr att handlaget fanns kvar där iallafall. Två av de flyttade hästarna var föl. Den ena tuff och framåt och ville vara nära hela tiden medans den andra var lite blygare  =  rätt svår att få tag på för att sätta på grimma. Men vi lyckades tillslut och nu springer dom på stora gräsängar och har det bra.

Jag kanske skulle sälja hundarna och köpa mig en häst igen.....   Eller inte.


Dumt att sälja hundarna när man har äran att fått de bästa hundarna som finns.


Igår trotsade vi värmen regält och begav oss till Örebro på utställning.

Tror aldrig jag svettats så mycket av att springa så få varv i en utställningsring.

Som tur var fläktade det lite och med ett tält som är öppningsbart åt fyra håll så hade vi det skapligt iallafall.


För DonFidos kennel var det en BRA dag, eller vad säger ni om att ha dessa hundar från samma kennel?

BIR

BIM

BIR- valp

BIS 2-valp

BIS 2- bruksmeriterad

BIS 4

BIS 1  Uppfödargrupp


STORT GRATTIS till Kim och alla dina fina hundar.


Som alltid var det en bra dag med trevligt sällskap. Det är ju det som gör det så roligt att åka på utställning. Man kanske ska åka till Bäst i Väst iallafall?


Hur det gick för mina hundar kan ni läsa om på hemsidan. Här kommer lite bilder på min fina pojke.

Tyvär blev det inte ett enda kort taget på Doris eftersom jag inte fick kamerahjälp förens i finalringen. Men det gör ju inte ont att titta på flera bilder av samma fina hund heller.


              


Ovido - Quiz & Flashcards