Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Inte speciellt nöjd......

Av Katarina - 18 januari 2011 16:07

Nu kommer jag tjata om vädret igen. Kanske inte så intressant att läsa om och de flesta av er har nog mer eller mindre samma skitväder som vi har här.


Jag brukar ta med hundarna på en lång skogspromenad varge dag. Men nu går inte det längre. Fungerar inte att ta bilen till skogen längre. Antingen är vägarna glashala = hamanr i diket, eller så står de under vatten = drunkningsrisk. Eller så är det så moddigt att bilen inte tar sig fram = fastnar och svälter ihjäl.

Så bilen bli uteslutet. Nu återstår bara att gå till skogen. Då uppstår ett annat problem. Skidåkarn, de har tydligen ensamrätt att vara i skog och mark bara de har ett skidspår. Jag och hundarna får appsolut inte förstöra deras fina spår...

Nu smälter ju ioförsig snön med rasande fart och skidspåren ser kanske inte ut som de borde (även om jag och hundarna inte gått i dem)

Men jag vet inte om det är bättre. Snö som håller att gå på vartannat steg men som släpper igenom en till en plaskig och blöt sörja som finns under vid andra steg.

Skogen är nog helt utesluten nu!!


Då har vi cykelvägarna kvar. Och ja, de fungerar utmärk. Asfalten har kommit fram (+all vinterns hundskitar) så där går man säkert och fint.

Vi kan tillockmed komma väldigt långt om man bara väljer rätt väg.

Vad är problemet då undrar ni säkert.

Jo jag VILL gå i skogen. Därför är jag inte speciellt nöjd......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards