Alla inlägg under januari 2010

Av Katarina - 9 januari 2010 19:33

Nu går man inte ut i onödan. Det blir mycket tid i soffan framför tv och dator den här helgen.

Skulle ha varit kul att vara nere i Göteborg och MyDog nu, men fy så kallt det skulle vara. Förra året när vi var där har jag för mig att det var -10 grader och vi frös som vi aldrig har gjort förut.  Tänk hur det skulle vara nu då det är -20.

Nej, utställningarna får vänta tills i vår för våran del.


På måndag börjar killarna skolan igen efter jullovet och allt blir som vanligt igen. Ska bli skönt att komma in i den gammla vanliga trallen igen.


Av Katarina - 5 januari 2010 21:00

20 minusgrader och sol ute. Toppen väder tycker både jag och hundarna. bara man tar på sig ordentligt så man inte fryser.


Här kommer lite bilder från dagen..


 

Tage håller tungan rätt i munnen..


Bäst av allt är att få rulla i nysnö...


   

Bästa tvåbenta kompsien Maria



 

Ibland kan man få dom att sitta still.


 

Doris kan med sitta still.


 

Doris tycker lika mycket om Maria som Tage gör....


Ute på Sjön..


   

Gommibollen Doris, hon har fjong i benen hon....


  


Av Katarina - 3 januari 2010 17:47

Här går det undan.


För någon dag sedan var allt som vanligt, men idag går vi förhoppningsvis i "väntans tider"


Tage och Hilda har gjort det igen!!


Och nu hoppas vi på lika bra, snygga, trevliga och arbetsvilliga valpar som det blev förra gången.


Det här blir spännande!!!!

Av Katarina - 1 januari 2010 10:49

Jag blir rätt fachinerad av folk som inte klarar av att tänka.

Vuxna människor som ska föreställa bra föredömmen för de yngre.


Hela veckan har det smällt smällare här där vi bor. Det har varit ungar som inte förstått bättre med föräldrar som inte klarar av att lära sinna barn rätt och fel.

För fel tycker jag det är när man smäller raketer/smällare bara nåon meter från hyreshus eller människor/djur som är ute och går.


Igår när vi gick ut vid tolvslaget, för mina pojkar ville se alla raketer, trodde jag folk (läs vuxna människor) skulle gå ut på de stora gräsplanerna för  att på så vis komma bort från ställen där folk bor.

Men nej. mellan 5 och 20 meter gick dom för att smälla av. Ett gäng hade även riktat alla sinna raketer mot äldreboendet. Bra tänkt!!


Nej, det är för få som spränger sönder sina händer eller ögon. Och de som gör det tycker jag inte synd om. RÄTT ÅT ER!!


Jag är glad och tacksam över att mina hundar inte brydde sig det minsta om smällandet. Men jag känner flera hundar som mår dåligt i flera dagar och som är tvungna att vara nerdrogade. Det finns även människor som tycker det är otäckt.


FÖRBJUD RAKETER, SMÄLLARE OCH FYRVERKERIER!!!!



Ovido - Quiz & Flashcards