Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Katarina - 3 maj 2010 22:15

Då har jag uppnått den aktningsvärad åldern av 40 år.

Konstigt det där med åldern igentligen. Jag ser vad det står på födelsedagskorten men fattar inte att åren har blivit så många. Känner mig inte en dag äldre än 27.


Med min födelsedag brukar alltid våren komma, samma sak var det i år.

Tog med mig kameran och fotade lite i min mammas trädgård igår.


 


      


Nu ikväll har Tage och jag varit på viltspårskursen igen.

Tage fick ett spår som legat 3½ timme i svår teräng med mycket torr vit mossa på berghällar. På det viset fick han ner tempot för att vara mer nogran. Mycket bra då det tydligen ska gå rätt långsamt när det går vilt spår.

Det var lite svårare att klara ut spåret. Två tapp som han redde ut själv. Han är duktig min kille.

Har även lämnat in anmälan till anlagstsetet i viltspår. Så efter våran turkiet resa ska vi troligtvis gå det. Vi har inget datum än, utan man får veta det senare.


Doris då? Jo hon har varit till veterinären och lämna ett blodprov. Så om någon vecka får jag svar om hon har tillräckligt med antikroppar mot rabies.

På löradg är det dags för henne och resten av kullen att gå MH.

Spännande!!




Ovido - Quiz & Flashcards