Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Katarina - 9 maj 2010 21:38

I lördags var det dags för Woodlooks Just kull att gå MH.

Två från Norge, två från Finland och tre från Sverige var där. Tyvär började Maja löpa så Janna avstog att gå banan och gör det senare istället.


Det var så kul att se valparna igen, många har jag inte sett sedan de var 6veckor. Fina och mycket trevliga unghundar har det blivit av dem. 

Doris gick ut som första hund och jag hade Janne med mig som filmade. Tyvär kan jag inte själv lägga över filmen på datorn. Men hoppas att jag kan få hjälp med det senare.

Doris reaktioner blev ungefär som jag trodde.

Glad, lekfull, stora reaktioner men inga kvarstående rädslor.

Alla som känner mig vet ju att mina hundar har alla möjliga fel strax innan MH/Korning/Utställning/röntgen mm. mm.

Även denna gång hade jag fel. Doris ÄR INTE skott rädd    


Så nu har alla utan två i kullen känd mental status med godkända skott.

Dagesn bästa runda gjorde Wallu.  Här hissas han av sin matte Satu.

  


Ingela hade med sig de små valparna också. De blev nog dagens favoriter.

Jag vet inte hur länge Melker satt i valphagen.


      


Idag söndag hade vi avslutning på Tages viltspårkurs. Först gick vi ett spår så legat fem timmar och ganska lite blod. Det blev lite jobbigt för Tage men han jobbade på och kom tillslut fram till klöven. Duktig vovve.


  


Sen avslutade vi med att grilla korv där i skogen.

Ska bli spännande att höra om vi fått tid till anlagsprovet efter våran resa. Nästan alla på kursen har nämlgen anmält sina hundar till det så vi ska göra det tillsammans.



Ovido - Quiz & Flashcards