Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Katarina - 11 februari 2009 16:25

Det är varken lätt eller roligt att ta sig fram i den i skogen.


Jag går så ofta jag kan i skogen med hundarna, gärna varge dag. Men nu när vi har fått massor av snö blir allt jobbigare.


1: Var vänlig gå ej i skidspåret!  Jobbar jag till fyra så brukar jag gå på vårat elljuspår på kvällen. Inte roligt att gå i skogen när det är bäcksvart ute. Nu när vi har snö går inte det längre eftersom vi inte får gå i skidspåret.


2: 0 grader eller några minusgrader och lössnö kombinerat med lång päls är ingen höjdare. Vi kommer inte många meter förens Tage ligger och försöker plocka bort alla snöbollar som fastnat under fötter och mage. För att inte prata om hur blött det blir inne sen när all snö ska smälta.


3: Ingen plogar i skogen. När jag är ledig eller slutar tidig behöver jag ju inget elljus, då ser jag bra endå. Men hur jobbig är det inte att gå i ca: 30 cm snö. Visst jag behöver träning men här talar vi om livet som insats....


4: Har man två hundar som inte kan göra det "stora" på plan mark, utan gärna vill ha lite torrt gräs som killar dom i baken samtidigt kan det bli problem. Doris tex. Hon hoppar över snövallarna, försvinner nästan helt i snön bakom och uträttar behoven. Frid och fröjd tycker ni väl, men hur kul är det att ta samma väg med bajspåsen i högsta hugg?  ( Den stora, herr Tage, han nöjer sig med att sätta sig högst uppe på snöhögarna. Mycket bättre för då har jag bara halva vägen att ta mig fram till "högen")


5: Den snabba kisserundan blir inte så snabb längre. För det går inte fort om man ska ta sig fram rullandes på rygg. Jag vet inte. Kanske gör han snöänglar eller så tycker han bara att det är himla skönt att få snö på hela kroppen......


Ja, visst är det fint med snö. Men jag röstar för att vi ska få vår NU!!

Ovido - Quiz & Flashcards