Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Semester

Av Katarina - 12 maj 2010 08:54

Jaha, då var det dags att åka iväg på semester då. Jag gör det med blandade kännslor. Det ska både bli spännande och roligt att åka ivär en vecka. Det är många år sedan jag var utomlands senast. Det var innan jag skaffade hästar och sedan hundar. Men nu är det dags.

Samtidigt känns det jobbigt att lämna Tage hemma. Doris vet jag har det bra och tror inte hon saknar mig speciellt mycket. Hon har fullt upp med Mercan och Ulrika. Tage kommer också ha det bra hos Maria och hennes hundar, men jag får för mig att han helst vill vara med mig. Mammas lilla gullpojke.


Igår var vi och tränade på klubben. Nu blir det ju en veckas vila från allt vad träning heter. Och det kan nog vara bra. Det där med att vila sig i form har jag alltid trott på.


  


När jag får frågan om jag har resfeber så har jag svarat nej. Men om resfeber betyder att man är ovanligt förvirrad så har jag nog det endå.

Jag har nämligen dubbelbokat en helg i början på juni.

Jag har anmält båda hundarna till Norrköpingsutställningen. Samtidigt som jag anmält mig till lydnad på lördagen och brukstävling på söndagen med Tage. Och som inte de aktiviteterna räckte som ska jag och ett par kompisar bjuda våra arbetskamrater på fest på fredagskvällen.

Blev lite mycket på en och samma helg.


Nu ska jag börja packa lite, vid tre tiden kommer pappa för att köra mig till flygplatsen.

Och ni som vet att man inte ska skriva ut i sin blogg att man ska åka bort för inbrottsrisker och sånt kan vara lugna. Barnen och deras mormor och morfar kommer att bo här.





 
 
Laila

Laila

12 maj 2010 09:41

Självklart kan ingen annan sköta ens hundar/djur bättre än en själv:p sån är jag med.
Hoppas du får en trevlig resa!
Kram laila o hundarna

http://Www.nogg.se/firstaxelle

 
Lena och Assar

Lena och Assar

12 maj 2010 11:23

Du är inte ensam om Dina känslor. När jag åkte till Portugal till min sons bröllop förra sommaren var jag tvungen att ringa Kim för att få lite moraliskt stöd. Assar var tvungen att bo på hundpensionat och när jag körde dit honom höll jag masken, men sedan grät jag hela vägen hem. När jag kom tillbaka blev han glad, men ville gärna stanna en stund till. Som en unge på dagis. Allt går säkert bra. Ha en mysig resa. Hälsa Tage och Doris från Lena och Assar i Lund (där det just nu regnar och blåser och är fruktansvärt kallt och obehagligt.)

http://assarhund.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards