Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Katarina - 21 juni 2010 16:41

Inatt har det varit jobbigt att jobba. Går man upp kl fem på morgonen och håller full fart fram till det är dags att gå till jobbet får man väl skylla sig själv.

Jag kan säga att jag inte hade några problem alls med att somna när jag kom hem i morse.


Anleningen till att jag gick upp så tidigt var att vi skulle på utställning till Arvika BK. När vi kom dit öste regnet ner och jag ville inget annat än åka hem igen. Jag har ju lovat mig själv efter att ha ställt hund i Arvika förra året att aldrig mer göra det i spöregn.

Men strax efter åtta slutade det och gräsmattorna blev förvånandsvärt fort torra.

Fyra briarder var där. Zalle i bruksklass, Junior i öppenklass, Tage i championklass och som ensam tik, Doris i unghundsklass.

När det var dags för Tage i ringen sa domaren att det var väldigt fina briarder på plats. Och jag kan inte annat än hålla med honom de svarta pojkarna var väldigt fina. Båda fick CK cch Zalle fin CERT = SeUCH Stort GRATTIS till Lollo för det.

Tage vann bästa hane med Zalle som två och Junior som trea.

Domaren gillade även Doris "en ung, väldigt bra tik som börjar bli färdig i det mesta men behöver få lite mer tid på sig innan pälsen kommer ikapp"  Så ingen CK för henne. Tage blev då per automatik BIR och för dagen fick briarderna vara utan BIM.

Det var mödan värt att stanna till finalerna för där placerade sig Tage som 5:a   


Hundarna är anmälda till en utställning till i år (änsålänge)

Nu när jag sitter här i soffan och är trött efter helgen funderar jag på om det inte räcker för i år. Det skulle vara om Tage får uppflyttad i  bruks och kan gå i bruksklass för CERT, som det igentligen är riktigt roligt. Doris behöver lite mer tid till pälsen. Vi får se som sagt.

Men när jag blir piggare igen kommer jag säkert sitta här och anmäla hundarna på allt som finns i härheten åtminstonde  ;o)

Eller om man ska åka runt för att bara titta på alla andra fina hundar.

Ja, ja hur det blir kommer helt klart att märkas framöver.    


Underbara hundar med underbar utsikt......







Ovido - Quiz & Flashcards