Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Man ska inte ropa hej......

Av Katarina - 21 februari 2009 12:51

Jag är inte alls frisk. Hälen är ioför sig fortfarande bra, men nu har jag blivit förkyld. Så istället för att jobba den här helgen så är jag hemma och kurerar mig på bästa sätt. Så länge jag sitter/ligger still i soffan så känns det skaplig, men så fort jag rör mig så blir jag svettig och darrig direkt. Ett jävla otyg är vad det är.


Hur sjuk man än är så måste ju hundarna ut. Idag tog jag bilen till skogen där dom får springa fritt. På så sätt får dom mesta möjliga motion utan att jag behöver röra mig så mycket.


Jag har gått igenom tävlingskalendern både en och två gånger nu och planer börjar smidas. Tage är super taggad för träning nu och tycker det är jätte kul. Men eftersom det bara verkar fungera för oss på träning och inte på tävling så har jag bestämt mig för att lägga om träningen lite.

Det kommer bli mycket mer tävlingslik träning. Har hittat en artilkel om det på Canis och ska försöka jobba utifrån det. Mina nerver vet jag inte vad jag ska göra av, kanske nån vill ha dom?

 
 
Aishas matte

Aishas matte

21 februari 2009 17:21

Hej på er! Kul med ytterligare en blogg att läsa, och kul men TVÅ lurvisar! Det vill jag också ha...någon gång...kanske...i framtiden...

http://www.freewebs.com/briardaisha/index.htm

 
Maria

Maria

21 februari 2009 21:07

Nä tack jag har nog med mina egna.. :) Men får vi öva tävling så går det nog över tillslut.. Och vi ska tävla mycket i år, nångång borde de ju gå bra eller hur?

http://www.hot-spots.se

 
Lennox

Lennox

21 februari 2009 22:22

En "god bedring" klem fra Lennox'en, til farmor;)

http://home.online.no/~j-rehn/index.cfm

 
Tuffa & Grynet

Tuffa & Grynet

22 februari 2009 14:33

Vi gillar också mest att springa fritt! Men ibland när vårans matte är sjuk så har vi fått dra henne på sparken. Det orkar hon bättre än att gå tydligen...

Pussar till matten! Och pussar till briardkompisarna! Vi gillar bloggande briardbusar!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anki

22 februari 2009 14:41

Snor, host, nys, ajaj, ojoj här med! Jag vet inte vad man gör med dåliga tävlingsnerver... Fokusera bara på hunden, det går inte att träna på oförutsedda händelser, de händer ju oförutsett tänker jag. Man kan inte gå och vara beredd hela tiden, man får försöka behandla hunden som vanligt, den har inte bett om att få tävla, så tänkte jag, då blev det inte så blodigt nervöst. Jag försökte se det som han såg det. Och OJ vad BRA det gick sen, asg, proffset har verkligen talat! Skämt åsido, jag tror att man får lov att ta det för vad det är - en sketen hundtävling och hunden ska ha en bra upplevelse, det är min filosofi. En annan sak jag tänker är: "Alla människor har inte kommit för att se på mig, de glömmer MIG innan de åkt hem..." Men så skötte min hund spexandet så folk omöjligt kunde åka hem utan att minnas framträdandet...hahaha...det är fördelen med Briard! Man kommer i skymundan..HEJA TAGE!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards