Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Ibland kan man undra...

Av Katarina - 25 februari 2009 21:15

Idag har David varit till badhuset med några kompisar. Jag var snäll och agerade taxi både dit och hem.

Jag var väl inte tidig när jag skulle hämta dom och de var lite sena, så jg fick stå där utanför en stund. I samma byggnad som badhuset har dom ett gym. Med stora fönster som går från golv till tak ut mot parkeringen.

Där inne ser jag fyra tjejer så, eller gå, på sånna där löpband. I helt vanlig promenad takt går dom där i dom 20 min jag stog där.  Visst det kanske är jätte bra uppvärmning för "gud vet vad". Men för mig är det helt orimligt att gå in på ett varmt och svettigt gym för att promenera. Mitt på dagen då det är ljust ute. Och till råga på allt betalar dom för det..

Ja, jag förstår väl inte det där, det kan jag villigt bekänna. Men vad får en människa att välja bort den friksa luften och alla härliga ljud som finns i naturen. För om det var uppvärmning så måste man ju kunna promenera ute för det, sen in i träningslokalen????


Men man blir säkert smalare av att gå inomhus på ett band än att gå ute i naturen. Se bara på mig. Imorgon är det torsdag och den stora vägdagen.

Och tjejerna på banden såg inte ut att ha samma problem som mig...

Ska nog köpa mig ett kort på NAUTILUS .

Får man ta hunden med sig in på promenadbandet????


 
 
Ingen bild

Anki

25 februari 2009 23:45

Men du det har Ceasar på tv; Löpband till hundar alltså! Så kan ägarna titta på när den motionerar och då gör de ju något ihop också med sin hund! Kanske du kan knyta hundarna utanför gymet, så kan de titta in när du motionerar, då blir de stimulerade också kanske? Gud så smart, och framförallt rolig jag är, att det inte blivit något av mäjj!?!?? Lycka till med vägningen, kram kram

 
Ingen bild

Per

27 februari 2009 12:40

Nej, det är inte effektivare att gå på löpband än i naturen. Du får väl öka tempot så kommer du ikapp och förbi gymtjejerna som du såg :-)

Grejen är att få upp pulsen och behålla den ökade pulsen under hela promenaden. Långa steg och tryck ifrån med fötter och ben. (Helt gratis power walk lektion) :-)

 
Margareta

Margareta

27 februari 2009 18:37

Hej Katarina! Äntligen har jag gått in och sett den nya layouten på Din hemsida och läst Din blogg. Vad flitig Du är med att skriva! Och vilka snygga bilder Du tar! Själv har jag inte lärt mig min nya kamera än. Försökte ta lite kort på hundarna i dag när de lekte i snön men solen sken så starkt att jag tyckte bara att jag såg min egen spegelbild i monitorn - inga hundar. Så resultatet blev urkass. Får göra ett nytt försök i morgon.
Vi hörs!
Margareta och de 12 labradorerna

http://www.sagbackens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards