Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Det är mycket nu

Av Katarina - 2 juni 2010 17:03

Ja, det var noskvalster Tage har. Grämer mig över att jag inte kom att tänka på det tidigare. Efter en massa strul på apoteket har jag inte kunnat börja behandla förens idag.

Inte nog med att han har kill i näsan så igår efter skogspromenaden såg jag att han var halt på ett framben. Troligtvis en sträckningn eller nått efter rusningarna i blåbärsriset.

Idag rör han sig bättre så det går ju åt rätt håll. Får han vila ett par dagar nu så blir han snart bra igen skulle jag tro.

Jag hoppas och håller alla tummar att han ska vara ohalt och ha en nos som fungerar på söndag för då är det meningen vi ska tävla spår.


Lillebrors vistelse här hos oss har varit jätte trevlig, men (alla som trodde jag skulle behålla honom) han ska snart åka hem igen. Han har haft fullt upp här och upptäckt en massa nya saker. Han tar allt med ro, en cool kille i lyxförpackning.

Hade jag inte redan två skulle han få stanna. Men man kan inte samla på sig en massa hundar bara för att de är söta och gosiga. Man måste ha tid för dem också.


Idag har vi varit vid hundbadet och badat. Tage simmade runt som vanligt och efter ett tag simmade faktiskt Doris också. Första gången för henne. Hon har bara fröken badat förut.  Lillebror var pricis lika blöt men utan att ha simmat. Pappas pojke är det, kan hända att han är en blivande Äckelbäcksprins?

 
 
Ingen bild

Eva

3 juni 2010 08:31

Han har inte hunnit bada i den riktiga äckelbäcken ännu, som är så bra för pälsen och luktar ljuvligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 1 september 2013 17:41


  Idag har Ouzo varit på utställning på Solvalla travbana. Första gången då han inte är ensam valp, men det hindrade inte lill fisen att ta hem ett valp BIR igen. Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intreserade.   Jag är gladast över att...

Av Katarina - 12 augusti 2013 11:04

  Jag har varit i Askersund två gånger på utställning. Det regnade lika mycket igår som den gången för några år sedan jag var där. Och jag kan bara konstatera att det inte är roligt att vara på hundutställning i det vädret. Allt blir blött, kallt ...

Av Katarina - 4 augusti 2013 21:02

Idag har Ouzo varit på sin andra utställning. Även det en liten InOff, den här gången i Kolsva. Vet inte om det är spökåldern som har börjat för i rasringen vad det lite läskigt. Folk som satt upp tält och hundar som låg alldeles vid ringsidan och ...

Av Katarina - 10 juli 2013 14:39

  Regnet stod som spön i backen när jag vaknade i morse och jag funderade ett tag på att ligga kvar i sängen istället för att åka på hundutställning. Snål som jag är kunde jag inte låta bli utan Ouzo packades in i bilen och vi for iväg. När vi k...

Av Katarina - 28 juni 2013 20:22

Tänk så kul det är att ha en valp!! Ouzo har varit hos oss i fem veckor nu och jag är så nöjd med vad jag fått för hund. Lättsammare hund får man leta efter. Han till och med sover länge på morgonen   :o)   Eftersom han är anmäld till en valp...

Ovido - Quiz & Flashcards