Alla inlägg under februari 2009

Av Katarina - 6 februari 2009 19:07

Idag är det Doris dag, hon har nämligen namnsdag idag. Doris hela dan alltså. Hon firade genom att åka till sin dagmamma BrittMarie vid halvsjutiden i morse. Man det tar på krafterna att vara på hos dagmatte hela dan så nu sover hon sött i soffan. Hon snarkar faktiskt...  Så sött så.

Så länge inte jag ska försöka sova.

Imorgon får fröken vila upp sig så hon är pigg och fräch på söndag då hon har stora saker på G. Hon ska till Örebro och debutera i utställningsringen. Vi får se hur hon sköter sig, misstänker att hon inte alls kommer att springa fint utan hon väljer nog att hoppa groda eller nått sånt. Man man kanske kan få något pris för det med....

Av Katarina - 4 februari 2009 19:53

Blev sittande och titta på gamla bilder. Här kommer små smakprov från svunnen tid.......


Av Katarina - 3 februari 2009 19:11

Ibland är det farligt att vara fotograf, iallafall om man är i skogen med två Briarder fulla i bus och massor med spring i benen. Titta på bilden här ovanför och gissa vad som hände sen?


Nu är det betsämt. Vi ska flytta. Lagom till våren (1 maj) får vi nycklarna och det känns jätte bra. Den nya lägenheten är mindre än den vi har nu, men mycket bättre planerad så jag tror det kommer att kännas som om vi får en större lägenhet. Försöker förtränga hur jobbigt det är att flytta. Man vaknar väl bara en dag och är på det nya stället och allt är klart och färdigt?


Jag har fått en rolig fotoutmaning av Anna. Jag ska leta på den 6.e bilden i den 6:e mappen här på min dator. Lägga ut den här på bloggen och berätta lite om den.

Här kommer den:


Behöver jag säga att jag döpt mapp nr:6 till KORNING??

På bilden har Tage nästan tagit sig igenom hela banan och nu får han träffa gubben på släden. Inget som bekymrade Tage nämvärt. Utan när den kom lite närmare så bjöd Tage in gubben till lek genom att hoppa ner i lekställning...   Söt Hund jag har  :o)


Jag lämnar över fotoutmaningen till alla som läser den och tycker det var en rolig grej.....


Av Katarina - 2 februari 2009 16:22

Woodlooks Just A Gigolo "Lennox"

Gissa om man blir stolt när man ser sådana här godingar på bild??

och är man sedan farmor till dom så känns det ännu bättre....

Av Katarina - 1 februari 2009 20:19

Idag blir Doris och hennes syskon hela fem månader. Hurra och grattis till alla fina Tagebarn.

På tal om Tagebarnen så har två av dom varit på utställning i helgen.

Igår 31/1 var det Minnas tur (Woodlooks Just A Miracle) Och hon blev andra bästa tikvalp. Grattis Minna och Edit!!

Idag 1/2 var det Lennox tur.(W Just a Gigolo) Han blev också andra bästa hanvalp. Grattis Lennox och Siv!!

Båda utställningarna var i Norge där valparna bor.



Ovido - Quiz & Flashcards