Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Katarina - 22 mars 2009 19:17

Idag har jag kommit fram till två saker.

1. Man FÅR inte glömma kameran när man ska åka på utställning.

2. Jag ska aldrig mer ställa ut hund i ett ridhus.


Jag tror jag glömmer allt nuför tiden. Hur kan man bara åka hemifrån utan kameran när man vet att man ska träfa en Tagedotter??  Nu kan jag inget annat än sitta här och hoppas att det snart dimprt ner ett mail med bilder i. För alla är ,gud ske lov, inte lika glömska som mig.

I ridhus blir allt skitigt. Hund, matte, kläder och NÄSAN. Nej det här var sista gången jag ställde hund i ridhus. Faktiskt rätt äckligt med tanke på att det är bla. hästbajs man blir skitig av. Jag ser fram emot sommarens utonhus utställningar.


Två fina briardflickor var anmälda till ustställningen. Doris och Myra. Myra var jätte läcker. Inte bara jag som tyckte det utan även domeran som gjorde henne till BIG1.   Det hade säkert gått bra i BIS finalen med om ni bara hade stannat Susanne ;o)

Doris som såg lite långbent ut bredvid sin syster blev tvåa med HP och fick fin kritik. Den finns att läsa på Nyhetssidan.

Efter Utställningen åkte vi till brukshundklubben så hundarna fick leka lite. Nu när "valparna" har blivit lite större tycket Tage det var roligare att leka med dom. Sist han träffade dom var dom bara äckliga. Den snygga bruden Tilly var också med men trots månag och långa förförarknep föll hon inte för min Charmgosse. Han fick nöja sig med att leka med sina två döttrar.

Som alltid är det trevligt att träffa Susanne och Hans. Vi ses igen nästa helg. PS: Jag väntar på bilder från dagen.


Jag har även hunnit med att träffa LillGösta  i helgen med. Bild på honom kommer. Men dom blev kvar i datorn i Karlskoga...  Så jag väntar faktiskt på två mail med bilder  




Utställning är roligt...  Funderar på att ställa ut andra saker än mina hundar.

Ovido - Quiz & Flashcards