Alla inlägg under mars 2009

Av Katarina - 18 mars 2009 19:36


Idag har vi träffat Ulrika och Mrecan. Doris och Mercan hade jätte kul och for runt i snö och slaks som bara två unga briarder kan. Efter leken trotsade jag VV och vi åt lunch på MAX. Sen tog vi hundarna på promenad i Västerås och besökte Djurmagasinet.

Doris trodde hon hade kommit till himelriket. Vart hon än såg fanns det leksaker och godis. Kan det bli bättre??







Av Katarina - 17 mars 2009 12:37

Ibland har man tur. Är ledig idag och solen skiner. Kameran följde med på promenaden för att försöka föreviga hundarna. Sånt var mycket lättare när jag bara hade Tage. Snart får jag börja filma hundarna istället, det skulle nog gå bättre.

Härligt men blött. I hörnet på den här bilden kan ni se att Tage har tagit sitt sedvanliga vårdopp i ett mkt blött dike. Doris har inte samma förkärlek till att bada. Vilket jag är glad för. Hon hoppar över både diket och pappan.

Inte nog med att Doris ser rolig ut pga. sina hårfattiga öron. Hennes färg bidrar till en del med. Hon börjar bli riktigt ljusgrå över ryggen och benen, snart bara huvudet som är mörkgrått.... Ska bli mycket spännande att få följa med i hennes färgutveckling.


Här ser ni hennes silverrygg....


Den stiliga pappan poserar villigt om inte Doris är i närheten och vill busa, för då blir det fart på honom med.


Nu är det i stort bestämt när Tage ska ut och tävla igen. Har funderat och tittat i tävlingskalendern. Blivit nervös och slutat titta i tävlingskalendern. Men nu kanske, kanske har jag hittat ett sätt som gör att Tage inte kommer känna av min nervositet på tävlingsbanan.....  Om det blir lyckat eller ej återstår att se.


Här kommer en sista bild på Doris

Av Katarina - 16 mars 2009 18:59

Igår känndes det lite tråkigt. Kursen jag tänkte gå med Doris visade sig gå på fel dag för mig. Av tio gånger skulle jag bara kunna gå fem. Pga. jobb och andra redan uppbokade saker. När jag sen tittade runt lite på andra klubbar och deras kurser var de flesta redan fullbokade. Och jag behöver verkligen en kurs nu. Har tydligen svårt att komma igång utan en, verkar det som.


Men idag hade jag tur. Jag fick en plats på en kurs i Frövi. Det blir lite längre att åka med säkert värt besväret. Så nu känns det roligt igen, vi börjar om två veckor, på en veckodag som jag har helt ouppbokad.....




Av Katarina - 14 mars 2009 21:15

Jag överlevde!!  Till mångas glädje men säkert till någras sorg med :oP


Hundarna tycker det är toppen att dom får komma ut i skogen som vanligt igen. Ikväll ser dom rätt nöjda ut där dom ligger i soffan och kollar på melodifestivalen. Tage röstar på hårdrockarna eftersom dom är så snygga i håret. Inte så olik Tage själv.

Doris röstar på Caroline af Ugglas. Hon skulle passa jätte bra i Doris samling av skatter som hon har i sin säng. Så nu sitter vi här och håller tummar och tassar för just våra favoriter....

Av Katarina - 12 mars 2009 14:29

Magsjuka är bland det värtsa som finns. Tror att man med stor sanolikhet kan dö av det bara för att det är så äckligt. Eftersom smittan har valsat runt på mitt jobb ett tag så blev jag inte så förvånad inatt när jag vaknade och förstog vart det var på väg.

HUR gör man med två stora hundar som vill ut och pinka när man själv ligger helt däckad i sängen?  Bara genon att ta mig upp på övervåningen i morse för att väcka killarna innan skolan blev jag nästan svimmfärdig. Så några hundpromenader var ju inte att tänka på.


Och alla mina vänner och bekanta var på jobbet ( måste nog skaffa mig några arbetslösa vänner med)

Doris var ju lätt. Henne kunde pojkarna gå ut med så hon fick göra det hon skulle på morgonen men Tage är det lite svårare med. Han är för stor än för att pojkarna ska orka på honom.

Efter att ha vilat någon timme till kom jag på en ide.

Har sett en annons. Dom erbjuder diverse hundtjänser. Bla. promenad/rastningshjälp. Sagt och gjort. Jag ringde dit och redan efter en halvtimme kom det en tjej och gick ut med Tage en timme i skogen. Dom 150:- det kostade var värt varenda krona.

Skönt att det löste sig och att Tage slapp göra sinna behov på balkongen.


Nu är det lite bättre, kan vara uppe även fast jag mår lite illa och är matt. Tur att den här sjukan snabbt brukar gå över.


Men....   Jag missar min vägning idag, känns tråkigt för på två veckor är det lätt att tappa motivationen. Och jag missar våran träningsgrupp ikväll.

Men det kommer förhoppningsvis en massa friska torsdager efter den här sjuka.



Av Katarina - 10 mars 2009 11:43

E-mail är alltid roligt att få. Men vissa är roligare än andra. Speciellt när det finns med bilder på barnbarnen.........


Det här är Wallu (Woodlooks Just in Time) En av det två sönerna Tage har.

När jag såg honom senast så var han bara en liten skrutt på 5 v.

Han har vuxit till sig och ser toppen fin ut.

Tack så jätte mycket Satu för bilderna.!!



När jag såg huvud bilden på Vallu slog det mig att jag har en som är rätt lik, men på Doris så klart. Tror hon är några veckor yngre men jag sätter ut den så ni får gämföra syskonen.


Ovido - Quiz & Flashcards